Wilhelm – jeden z przypadkowych postaci występujących w Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Jest agentem nieruchomości, który kupuje posiadłości na aukcjach.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Po raz pierwszy spotykamy go koło jednej z kamienic stojącej w pobliżu jednego z dilerów narkotykowychLiama – w Steinway w Dukes. Po krótkiej rozmowie poprosi nas o podwiezienie go do ratusza Civic Citadel w Hall w Algonquin, ponieważ, jak twierdzi, jest spóźniony na odbywającą się tam aukcję mieszkań. Po dojechaniu na miejsce otrzymamy od niego $250.

Ponownie spotykamy go przy jego mieszkaniu w Meadow Hills w Dukes. Tak jak poprzednio, poprosi nas o podwiezienie na aukcję. Po ukończeniu misji dostaniemy od niego $500.

Ostatni raz widzimy go stojącego na krawędzi mostu Dukes Bay Bridge. Okazuje się, że mimo licznych zysków z aukcji zbankrutował, a kluczyki do jego mieszkania prawdopodobnie utonęły w rzece. Zdesperowany Wilhelm postanawia popełnić samobójstwo poprzez skok z mostu, twierdząc, że bez pieniędzy nie warto żyć. Jak na ironię okazuje się, że kluczyki leżały cały czas na moście, dzięki czemu otrzymujemy nową kryjówkę.

Scenariusz przypadkowego spotkania[edytuj | edytuj kod]

Pierwsze spotkanie[edytuj | edytuj kod]

Drugie spotkanie[edytuj | edytuj kod]

Trzecie spotkanie[edytuj | edytuj kod]

Występowanie w misjach[edytuj | edytuj kod]

  • jako przypadkowa postać (trzykrotnie)
    • A Love for Failure
    • Town Hall Auction
    • Guess who's screaming again (śmierć)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W ostatniej misji podczas, gdy Wilhelm skacze z mostu można usłyszeć słynny krzyk Wilhelma.