FANDOM

Na tej stronie przedstawione zostały elementy, które pojawiły się w wersji beta Grand Theft Auto 2, lecz nie pojawiły się w wersji finalnej.

Miasto Edytuj

W pierwotnej wersji gry, w mieście (najprawdopodobniej w Downtown) znajdowały się dzielnice o nazwach Romanova, Azimuth, Barking i Kyabetsu. Pozostały po nich ścieżki w pliku tekstowym oraz z radia policyjnego[1].

Misje Edytuj

Wersja beta (GTA2 - 1)

Screen przedstawiający zlecenie usuniętej misji dla gangu Rednecks.

Z finalnej wersji gry usunięto co najmniej jedną misję dla gangu Rednecks - jeden z tekstów z tejże misji pojawił się na jednym z beta-screenów.

Bronie Edytuj

ElectroBaton (GTA2 - HUD)
Instant Vehicle Bomb (GTA2 - HUD)

W wersji beta gry, oprócz 19 dostępnych typów broni, można było skorzystać z jeszcze trzech. Pierwsze dwie są dostępne jedynie poprzez mody czy trainery, zaś trzecia została całkowicie usunięta:

  • ElectroBaton - pałki policyjnej, używanej do spowalniania gracza;
  • Instant Vehicle Bomb - bomby samochodowej, wybuchającej od razu po aktywowaniu;
  • Microwave - broń o nieznanym zastosowaniu, wspomniana w dokumencie GTA2 Scripting Information autorstwa DMA Design[2].

Gangi Edytuj

Oprócz siedmiu podstawowych gangów, w grze miały się także znaleźć dwa inne - Cosmo oraz Usis. Informacja o nich pojawiła się na stronie DMA Design.

  • Liderem gangu Cosmo miała być kobieta - Sticky, pochodząca ze Skandynawii. Gang, złożony z kobiet, miał zajmować się biznesem związanym z narkotykami i prostytucją, być „jednym z najsilniejszych gangów na ulicy, (…) z ekspercką taktyką, oszałamiającymi broniami i rozbrajającym wdziękiem”[3].
  • Gang Usis założony został przez trzech braci - Ossiego, Cosmo oraz Scotty'ego. Zajmować się miał terroryzmem[4].

Obiekty Edytuj

W plikach gry znajduje się także kilka nieużywanych obiektów, m.in. ławka czy mały kwietnik. Nie zostały one użyte w finalnej wersji gry.

HUD Edytuj

Podczas produkcji gry, największe zmiany przeszedł HUD. Początkowo, przypominał trochę HUD z GTA1 - używana broń, oraz jej amunicja były pokazane tak jak w pierwszej grze z serii (czcionka, której używano do pokazania liczby amunicji był identyczna); następnie przeniesiono ją ze zmienionym wyglądem na właściwe miejsce.

Duże zmiany przeszedł też wskaźnik respektu. Na początku, była to siedmiostopniowa skala, na której poziom respektu pokazywały głowy szefów gangów, znajdujące się po lewej stronie wskaźnika (ujemny respekt) lub po jego prawej stronie (dodatni).

W wersji beta gry, obok paska zdrowia umieszczona była też twarz - prawdopodobnie protagonisty, mająca nieznane zastosowanie - pozostała ona w plikach gry.

W plikach gry, oprócz głów pracodawców (pojawiających się przy otrzymywaniu od nich zleceń), można znaleźć także głowę policjanta - być może, miała ona takie samo zastosowanie, jak w GTA1 - w ten sposób, gracz był informowany o swoich „dokonaniach” po każdym aresztowaniu.

HUD (GTA2 - beta)

Inne możliwości Edytuj

  • W plikach gry pozostawione są także grafiki, przedstawiające rozerwane na kawałki ciało - był to albo obiekt statyczny, albo część możliwości rozrywania wrogów na kawałki.
  • W pliku tekstowym gry, znajdują się także ścieżki BUSES HIJACKED ([bus_hi]) oraz BANK JOBS ([bnk_job]), co może wskazywać na bardziej rozbudowane statystyki, pokazywane po zakończeniu gry.

Galeria Edytuj

Przypisy