FANDOM

Tula – samolot występujący w Grand Theft Auto V, który został dodany w aktualizacji Kurs przemytniczy. Jest produkowany przez firmę Mammoth.

Opis Edytuj

Tula jest ogólnie wzorowana na amerykańskim samolocie z czasów II wojny światowej Grumman G-21 Goose, ale silniki zostały zaczerpnięte z LTV XC-142, który jest wykorzystywany przez NASA. Dysponuje bardzo dobrą prędkością maksymalną oraz bardzo słabym jak na samolot przyspieszeniem. Charakteryzuje się również średnimi jakościowo hamulcami oraz bardzo słabą zwrotnością, którą można ulepszyć w hangarze. Tula posiada możliwość lądowania na wodzie. Jest to pojazd pięcioosobowy.

Uzbrojenie Edytuj

Samolot domyślnie jest wyposażony w działko, które jest obsługiwane przez pilota, ale gracz może wyposażyć Tulę w dodatkowe działko umieszczone na ogonie samolotu, które jest obsługiwane przez pasażera:

Poza dodaniem dodatkowej broni maszynowej, gracz może również zakupić do samolotu bomby, które służą do unieszkodliwiania większych grup wrogów na ziemi:

  • bomby wybuchające ($75 000)
  • bomby zapalające ($85 000)
  • bomby z gazem ($95 000)
  • bomby kasetowe ($120 000)

Występowanie Edytuj

Występuje wyłącznie w wersji na konsole nowszej generacji (Xbox One i PlayStation 4) oraz PC.

Grand Theft Auto V

  • Może zostać przywołany za pomocą trainerów.

Grand Theft Auto Online

Ciekawostki Edytuj

  • Przed dodaniem Tuly do gry krążyły plotki, że samolot ten będzie posiadał możliwość pionowzlotu tak jak Hydra, ponieważ silniki Tuly są wzorowane na tych, które ma LTV XC-142, który posiada taką możliwość.
  • Tula, to w rzeczywistości zachowane ruiny miasta Tolteków w środkowym Meksyku w zachodniej części stanu Hidalgo oraz niewielka włoska miejscowość i gmina położona w północnej Sardynii.
  • Tuly nie da się zatopić w oceanie.
  • Nazwa samolotu może odnosić się również do miasta Tuła znajdującego się w europejskiej części Rosji, gdyż nazwa miasta w zapisie angielskim to „Tula”.