FANDOM

Tropem pismaka – misja w Grand Theft Auto: San Andreas, czwarta od organizacji C.R.A.S.H. i zarazem jedyna od tejże grupy w San Fierro. Jest rozpoczynana przez wejście w czerwony znacznik przed garażem w Doherty.

Solucja Edytuj

Tenpenny chce, żebyśmy zajęli się pewnym reporterem i jego informatorem. Zabieramy karabin snajperski, ukryty w jednej z rur na placu budowy, wsiadamy na Sancheza stojącego pod murem Cranberry Station i rzucamy się w pogoń za pociągiem. Jedziemy za nim, ponieważ inne pociągi mogą nas przewrócić lub zabić. Gdy będziemy w pobliżu Market Station, wyprzedzamy pociąg i stajemy w oddaleniu. Reporter wyjdzie, wsiądzie do ustalonej taksówki (w tej misji, inaczej niż w misji Równo z trawą z GTA III, nie może nią być taksówka kierowana przez nas) i odjedzie. Śledzimy taksówkę, aż dojedzie do Yacht Marina na plaży. Tam zsiadamy z motoru i celując karabinem, zabijamy reportera i jego informatora.

Ułatwienie w misji Edytuj

Zanim weźmiemy karabin snajperski z placu budowy, możemy wyjąć pistolet (po wzięciu karabinu nie będziemy mogli pobiec sprintem) i ustawić motor tak, aby zaraz po wzięciu karabinu móc na niego wskoczyć przez kierownicę (jest to szybsze niż normalne wejście na motor). Jeśli zejdziemy z motoru blisko wejścia do jednego z wagonów i wejdziemy do niego, będziemy mogli przeskoczyć do następnej stacji, oszczędzając sobie sporo czasu na ściganiu pociągu.

Ciekawostki Edytuj

Mijany pociąg Edytuj

Podczas pościgu w tunelu przebiegającym pod autostradą w Foster Valley gracz minie się z pociągiem jadącym w stronę San Fierro. Jeśli w tym momencie zawróci i pojedzie za nim, będzie mógł ujrzeć, że pociąg jedzie normalną trasą aż do stacji, na której dziennikarz wsiadł do swego początku, jednak już na samej tej stacji nagle „wyskakuje” z torów i zaczyna kierować się na wschód.

Znajdując się ciągle na tej samej wysokości nad poziomem morza, co tory na stacji, przenika przez peron, ścianę stacji i otaczającą ją trawę; niewiele dalej obniża się wysokość terenu, jednak pociąg ciągle utrzymuje się na tej samej wysokości bezwzględnej i zaczyna lewitować. Przelatuje nad dokami w Easter Basin oraz lotniskiem i kontynuuje lot nad wodą. Przelot nad zatoką kończy w zachodniej części Red County, gdzie ze względu na nierówność terenu przenika przez wzniesienie. Utrzymując ciągle tę samą wysokość bezwzględną i kierunek, przelatuje nad Blueberry Acres i miasteczkiem Blueberry. Za nim ponownie wbija się we wzniesienie. W dalszej części trasy mija jeszcze kilka wzniesień i obniżeń terenu, po czym przelatuje nad zbiornikiem wodnym koło Palomino Creek. Za owym miasteczkiem przenika przez wzniesienie, na którym znajduje się autostrada, po czym dojeżdża do linii kolejowej łączącej Los Santos i Las Venturas.

Tory linii kolejowej w północno-wschodnim rogu Red County znajdują się dokładnie na tym samym poziomie, co tory na stacji w San Fierro i sam pociąg. Gdy ów pociąg dotknie tych torów, wszystek skład agresywnie skręci w prawo i ustawi się na nich, kontynuując podróż do Los Santos normalną trasą. Gracz może wykorzystać ten fakt, by dostać się do Market Station.

Możliwe jest zabicie kierowcy nietypowego pociągu; poskutkuje to tym, że pociąg ten stanie w miejscu, jednak gracz nie będzie mógł doń wsiąść.

Trasa tego pociągu omija cały rejon mapy, który jest w momencie trwania misji zablokowany dla gracza. W całości ukazuje ją ten filmik.

Pozostałe Edytuj

  • W tej misji pociągi jeżdżą w odwrotną stronę niż w normalnej rozgrywce, co jest powodem błędu opisanego powyżej.
  • Jeśli na stacji będzie stał jakiś skład kolejowy, to pociąg, do którego wsiada reporter, przeniknie przez niego.
  • Kierowca taksówki, którą jedzie reporter, nie jest przedstawiony za pomocą modelu i tekstury normalnego taksówkarza, tylko czarnoskórego przechodnia w krótkich czerwono zielonych spodenkach, który znajduje się na plaży (ewentualnie na ulicach, gdy wpiszemy kod LIFESABEACH) i w misji Dom na wzgórzach w Domu Madd Dogga. Po wykonaniu misji można go zabić i ukraść jego pojazd.

Scenariusz Edytuj

Galeria Edytuj

PL Wykonanie: GTAVideoPL PC
Poczekaj, aż strona się załaduje.

Misje w Grand Theft Auto: San Andreas
Poprzednia: Tropem pismaka Następna:
Triady (SA - HUD) Straż przednia Triady (SA - HUD) Z zimną krwią