FANDOM

Titan – pojazd latający występujący w Grand Theft Auto V.

W grze Titan został przedstawiony jako samolot transportowy wzorowany na Lockheed C-130 Hercules. Jest jednym z pojazdów latających używanych przez Wojsko i Merryweather Security. Tak samo jak każdy inny samolot, jego podwozie można opuszczać bądź podnosić.

Titan należący do Merryweather Security jest celem w misji Tytaniczna robota, gdzie musi zostać przetransportowany z lotniska międzynarodowego Los Santos do Sandy Shores Airfield. Scena z misji została przedstawiona w Zapowiedzi GTA Online, gdzie gracze są na jego pokładzie z uchylonymi drzwiami ładunkowymi. Titan jest drugim co do pojemności pojazdem latającym w grze, może pomieścić 10 osób (najpojemniejszy samolot to Mil-Jet miesczczący 16 osób).

Osiągi Edytuj

Titan jest jednym z najcięższych pojazdów w grze, co sprawia że jest wolny. Nawet nieco słabszy ciąg od maksymalnego nie zdoła utrzymać pojazdu w powietrzu. Jest jednak bardzo stabilny i łatwy w pilotowaniu. Ma także bardzo krótką odłegłość startu na swój rozmiar, a także dobrze się prowadzi podczas lądowania na prowizorycznych pasach startowych, takich jak pola, pustynie, bądź szersze mosty.

WystępowanieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Na ogonie jest napisane TN. Może to być nazwa pojazdu (TITAN).
  • Titan pojawił się w grze Max Payne 3 w trybie wieloosobowym na mapie Tiete River Docks. Jest ukazany na jednej z fotografii, wraz z Luxorem oraz beta Hydrą.
  • Drzwi ładunkowe można otworzyć uderzając je z Pięści.
  • Przed aktualizacją 1.11, Titan po przechowaniu w hangarze pojawi się z jednym skrzydłem przyczepionych do ściany co w rezultacie spowoduje zniszczenie samolotu. Obecnie, ten błąd został naprawiony.
  • Nazwa Titan jest prawdopodobnie odniesieniem do Greckiej Mitologii. Tytani są bogami z pokolenia olbrzymów, a Herkules (od nazwy prawdziwego pojazdu na którym bazuje Titan: Lockheed C-130 Hercules) jest Rzymskim odpowiednikiem Heraklesa.
  • Wrak Titana znajduje się w oceanie w pobliżu Fort Zancudo. Możliwe, że jest to rezultat nieudanego startu.
  • Gdy na kokpicie Titana znajdują się trzy osoby, animacja wejścia do pojazdu nie pojawi się gdy wejdą do niego inne osoby. Zostaną teleportowane bezpośrednio do środka.
  • Numer seryjny Titana to AN-973; możliwe odniesienie do Andromady, odpowiednika z Grand Theft Auto: San Andreas.