Gwiazda (1)

Tenis – dyscyplina sportowa będąca aktywnością poboczną w Grand Theft Auto V. Minigierka ta jest dostępna po ukończeniu misji Komplikacje. W tenisa możemy grać Michaelem lub Trevorem. Wygranie w tenisa jest jednym z warunków wymaganych do ukończenia gry na 100%.

Zasady gry Edytuj

Aby rozpocząć rozgrywkę musimy wejść na jeden z ośmiu kortów i wcisnąć klawisz E lub Xbox prawo. Po obejrzeniu samouczka mamy możliwość wybrania liczby setów (1, 3 lub 5) bądź gemów (1 lub 3)[1], które chcemy rozegrać. Dodatkowo możemy wybrać poziom trudności rozgrywki (łatwy, średni lub trudny). Gra polega na przebijaniu rakietą tenisową piłki ponad siatką kierując ją na pole przeciwnika. Rozgrywkę rozpoczynamy od określenia pozycji, z której zamierzamy wykonać pierwsze uderzenie (używamy w tym celu A i D lub poruszamy lewym drążkiem na kontrolerze). Zaserwowania piłki zaczynamy podrzucając piłkę a następnie odbijając ją z odpowiednią siłą, która jest ukazana na słupku po lewej stronie gracza (używamy w tym celu lewego klawisza myszki (podstawowe uderzenie) lub lewego klawisza ↑ Shift (Lob) lub odpowiednio przycisków Xbox A i Xbox Y na kontrolerze). Serwis może zostać nieuznany, kiedy piłka uderzy w siatkę (net), przez co należy powtórzyć uderzenie. Po zaserwowaniu piłki należy obserwować kierunek jej lotu po odbiciu przez drugiego gracza, by z pomocą klawiszy odpowiedzialnych za ruch postaci (WASD) lub lewego drążka na kontrolerze, dotrzeć do odpowiedniego miejsca (jest zaznaczone okręgiem), w którym powinniśmy stać by bezproblemowo odbić piłkę z powrotem (chyba, że piłka wychodzi poza linie boczne). Piłkę zaś odbić możemy na cztery sposoby: podbicie (spacja lub Xbox X), dropszot (lewy ↑ Shift lub Xbox Y), zbicie (prawy przycisk myszki lub Xbox B) i wymach (lewy przycisk myszki lub Xbox A). W wypadku, gdy jeden z zawodników pośle piłkę, której przeciwnik nie zdąży odbić lub po odbiciu przez oponenta powędruje ona wprost na siatkę, osoba „posyłająca” zyskuje 15 punktów. Po tym jak jeden z graczy uzyska 40 punktów (za trzecim razem zamiast 15 punktów gracz otrzymuje 10), otrzyma piłkę gemową (decydujący serwis), która może zadecydować o wygraniu jednego gema przez tenisistę z 40 punktami. Po rozegraniu jednego gema zawodnicy zmieniają strony. Gra kończy się po osiągnięciu ustalonej wcześniej liczby rozegrań.

Lokalizacje kortów Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Jeden set trwa 6 gemów.
  2. Niedostępny między misjami Ktoś wspominał o jodze? i Rodzinne pojednanie.