Strefa 69 (ang. Area 69), znana oficjalnie jako Teren prywatny (ang. Restricted Area) – bardzo dobrze chroniony rządowy, tajemniczy obiekt badań wojska w Bone County w stanie San Andreas. Baza znajduje się na zachód od Las Venturas. Jej nazwa jest wzorowana na istniejącej w USA w stanie Nevada Strefie 51. Po wejściu do strefy dostaniemy 5. stopień poszukiwań. W bazie rozgrywa się większa część misji Czarny projekt, w której kradniemy wynaleziony tam plecak odrzutowy. Jest chroniona również czterema rakietami ziemia-powietrze, które zawsze będą atakować gracza jeśli ten będzie przelatywać nad bazą.

Przedmioty, broń Edytuj

  • M4 – za schodami prowadzącymi do wieży obserwacyjnej (tej w północno-zachodnim rogu bazy).
  • Noktowizor – na wieży obserwacyjnej.
  • Termowizor – wewnątrz pokoju kontrolnego.
  • Minidziałko – w podziemiach Strefy 69.
  • Strzelba bojowa – w podziemnych laboratoriach.
  • Jetpack – wewnątrz bazy (po wykonaniu misji Czarny projekt).

Pojazdy Edytuj

  • Barracks – na lotnisku.
  • Dwie Hydry – na lotnisku (po wykonaniu misji Pionowzlot).
  • Cargobob – w pobliżu Hydry.
  • Patriot – na lotnisku.
  • Dwa czołgi Rhino – w hangarach na lotnisku (po wykonaniu misji Czarny projekt).
  • Holownik – w pomieszczeniach podziemnych, dostępny tylko podczas misji Czarny projekt.

Ciekawostki Edytuj

  • Liczba 69 to kolejna w grze aluzja do pozycji seksualnej.
  • Wewnątrz bazy obok czerwonego korytarza widoczne są dwie głowice jądrowe.
  • Nawet jeśli gracz przeleci nad bazą pojazdem policyjnym lub wojskowym, wyrzutnie SAM i tak będą go atakować.
  • W jednym z laboratoriów na jednym ze stołów widoczny jest łom bardzo podobny do tego z gry Half-Life. Samo laboratorium jest niemal identyczne z tym, które pojawia się na jednej z pierwszych map w dodatku do ww. gry – Half-Life: Blue Shift. Jednakże gracz nie może używać tego łomu jako broni.
  • Podczas misji Czarny projekt na każdej wieży są reflektory, mimo że nie ma ich podczas normalnej gry.
  • Podczas misji Czarny projekt w bazie można spotkać 4 naukowców, którzy ciekawie się wypowiadają. Poza tą misją nie można ich nigdzie indziej już nigdy spotkać chyba, że użyjemy modyfikacji.
  • W całej bazie wojskowej jest mnóstwo pancerzy.
  • Mimo że jest to baza wojskowa, podczas normalnej gry nie ma tam żołnierzy, a w wypadku wtargnięcia na jej teren, będą pojawiać się tylko policjanci. To samo tyczy się Easter Basin Naval Station — po terenie bazy również będą nas ścigać tylko policjanci.
  • Jeżdżąc samochodem z otwartą maską po terenie bazy można łatwo zauważyć, że w niektórych miejscach ziemia jest prześwietlana zielonym bądź czerwonym światłem.
  • Mimo że Hunter też jest pojazdem wojskowym to nigdy nie znajdziemy go na terenie bazy.

Linki zewnętrzne Edytuj

Flm przedstawiający kwestie naukowca pracującego w bazie.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj