FANDOM

Stary pan z Dalekiego Wschodu[2] (ang. Old Oriental Gentleman) – postać epizodyczna występująca w Grand Theft Auto III. W misji Wyzwoliciel musimy odbić go z rąk Kartelu Kolumbijskiego. Jest przyjacielem i bliskim współpracownikiem Donalda Love'a.

Został zatrzymany na Lotnisku Międzynarodowym Francis za nieposiadanie dokumentów takich jak wiza czy paszport. Nie potrafił po angielsku powiedzieć więcej niż trzech słów – love and death (miłość i śmierć), co oznacza, że nie zna angielskiego. Nie próbował również ubiegać się o azyl i status uchodźcy. W rezultacie został przetransportowany do więzienia, po czym miał zostać wywieziony z kraju[3].

Gracz widzi go po raz pierwszy w cut-scence wprowadzającej, kiedy to członkowie Kartelu uprowadzają jego z konwoju, a jadących z nim Claude'a i 8-Balla zostawiają w spokoju.

W trakcie gry nie pada jego imię ani nazwisko, gdyż nie wypowiada on ani jednego słowa. Sam Love nazywa go moim przyjacielem[4], moim orientalnym przyjacielem[5] czy moim współpracownikiem[6]. W artykułach gazety Liberty Tree jest jedynie określany jako starego Chińczyka (old Chinese man)[1] i stary Azjata (elderly Asian man)[3].

Widać go również na początku misji Kropla w oceanie, gdy wraz z Donaldem ćwiczy Tai Chi. Prowadzi on też Konwojowóz w misji Konwojent. Później zostaje on wspomniany przez Donalda na początku misji Zmyłka.

Występowanie w misjach Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Fragment artykułu Francis International Airport a Center for Smuggling:
    „Tylko w zeszłym tygodniu aresztowaliśmy starego Chińczyka, który posiadał papiery podrobione jak wszystko co pochodzi z jego stron.”
  2. W grze człon Daleki Wschód jest pisany małymi literami, co jest błędem ortograficznym.
  3. 3,0 3,1 Fragment artykułu Elderly Asian Man Held After Failing to Satisfy Immigration: Stary Azjata, który wzbudził duże zamieszanie wśród naszych zapracowanych służb imigracyjnych zostanie deportowany jeszcze w tym miesiącu po tym jak INS nie udało się ustalić co jest powodem jego przybycia do kraju.
  4. Fragment misji Zmyłka:
    Donald Love: Odciągnij ich uwagę tak, aby mój przyjaciel mógł spokojnie opuścić to miejsce.
  5. Fragment misji Konwojent:
    Donald Love: Mój orientalny przyjaciel potrzebuje eskorty, kiedy będzie wiózł mój najnowszy nabytek do specjalistów.
  6. Fragment misji Zmyłka:
    Donald Love: Oddziały antyterrorystyczne otoczyły obszar, na którym znajduje się mój współpracownik wraz z pakunkiem.