FANDOM

Sonny Forelli – jedna z głównych postaci, występujących w Grand Theft Auto: Vice City, długoletni szef dla Rodziny Forellich w Liberty City.

Biografia Edytuj

Sonny Forelli (VC - art)

Artwork Sonny'ego Forellego

Sonny był zamieszany we wrobienie Tommy'ego Vercettiego, głównego bohatera Vice City w 1971 roku. Wysłał go do Harwood, aby zabił jednego człowieka. Na miejscu jednak okazało się, że to pułapka - na Tommy'ego czekało 11 osób. Vercetti poradził sobie ze wszystkimi, lecz za ten czyn został skazany na 15 lat pozbawienia wolności.

Po piętnastu latach spędzonych w więzieniu, Sonny wysyła Tommy'ego do Vice City, aby stworzył tam podstawy pod imperium narkotykowe. Jednakże, już pierwsza transakcja idzie całkowicie nie po myśli zainteresowanych. Tommy traci pieniądze i narkotyki, jednak obiecuje Sonny'emu że je odzyska. W Vice City, Tommy odnajduje osobę odpowiedzialną za straty, zabija ją i zaczyna budować swoje imperium. Przez cały czas, dzwoni do niego Sonny, pytając o postępy.

Dowiedziawszy się o rozbudowie imperium Tommy'ego, Sonny przysyła do Vice City kilku swoich ludzi, aby ściągnęli haracz z jego biznesów. Tommy jednak zabija ich wszystkich. Po usłyszeniu o tym, Forelli sam przyjeżdża do miasta i spotyka się z Tommym w jego willi. Mimo przejścia Lance'a na stronę Sonny'ego, Vercetti zabija szefa rodziny Forelli, Lance'a oraz ludzi Sonny'ego.

Po śmierci Sonny'ego, rodzina Forelli traci nieco wpływów w Liberty City, ustępując rodzinom Sindacco oraz Leone, a szefem Rodziny zostaje jego brat, Marco Forelli.

Sonny Forelli jest znany ze swojego nędznego gustu w doborze ubrań. Głosu użyczył mu Tom Sizemore.

Ciekawostki Edytuj

  • Sonny jest wspominany przez Salvatora Leone w GTA San Andreas w czasie filmu The Introduction.
  • Sonny przed śmiercią zdobył całą Florydę – wspomina o tym Salvatore Leone w GTA San Andreas w czasie filmu The Introduction.
  • Prawdopodobnie upadek Rodziny Forelli na Florydzie spowodowała śmierć Sonny'ego – również wspomina o tym Salvatore.
  • Sonny jest jedynym z braci Forelli, któremu aktor udziela głosu.
  • W GTA Liberty City Stories możemy znaleźć plakat z filmem pod tytułem: Sonny Forelli: A True Story, który opowiada i nawiązuje do historii Sonny'ego Forelliego.
  • Jego postać jest wzorowana na Sonnym Blacku z filmu Donnie Brasco.

Występowanie w misjach Edytuj