FANDOM

Samoloty widmo – obiekty poruszające się po niebie w Grand Theft Auto: San Andreas. Są to sterowane przez komputer pojazdy latające, niektóre ich manewry zaliczają się do błędów. Nazwa samoloty widmo została nadana przez graczy, ponieważ potrafią zniknąć na oczach graczy oraz rozbijać się w losowych miejscach, niekiedy raniąc lub zabijając przy tym samego protagonistę. Samoloty widmo mogą występować pod postacią:

Pierwsze trzy są widziane najczęściej i lecą na średniej wysokości, dlatego to one się najczęściej rozbijają, zahaczając o drzewo lub inny wysoki obiekt. Są zaprogramowane do pojawiania się tylko na wsiach, pustyniach, a także na pustych wodach otaczających cały stan. Jeżeli takowy pojawi się w mieście, jest to błąd gry, jednak przez taki błąd rozbijają się jeszcze częściej, ze względu na wysokie budynki. Są zaprogramowane, aby przeniknąć przez drzewa lub inne cienkie konstrukcje. Po ich zestrzeleniu spadną normalnie na ziemię. Nie posiadają pilota.

Kolejne dwa to największe samoloty w grze (jeden pasażerski, drugi towarowy). Latają bardzo wysoko na niebie, około na 3/4 wysokości. Nigdy się nie rozbijają, ponieważ nie posiadają absolutnie żadnej kolizji przez co gracz nie jest w stanie na nich ustać, a one same przenikają przez wszystkie obiekty. Nie da się ich strącić normalnymi metodami ponieważ pociski przez nie przenikają (jedynym sposobem jest użycie kodów). W przeciwieństwie do poprzednich trzech te mogą pojawić się prawie w całym stanie, również nad miastami. Również nie posiadają pilota.

Ostatni z samolotów widmo nie pojawia się na niebie bez interwencji gracza. Może pojawiać się wszędzie, na wsiach, w miastach, nawet kilometry od właściwej mapy. Mogą również latać na każdej wysokości. Pojawiają się na niebie kiedy gracz będzie miał co najmniej 4 poziom poszukiwań i będzie poruszał się pojazdem latającym. W takiej sytuacji na niebie pojawia się Hydra próbująca zestrzelić gracza samonaprowadzającymi rakietami. Zazwyczaj nad graczem latają dwie Hydry, a gracz jeżeli sam jest uzbrojony w Hydrę lub Huntera może je zestrzelić. Podczas pościgu nie zachowują się jak samoloty widmo, lecz dopiero gdy pościg nagle się zakończy (możliwe jest to tylko dzięki kodom na natychmiastowe wyczyszczenie poziomu poszukiwań gracza, inaczej gracz musi zejść na ziemię i zgubić pościg; Hydra po tym czasie już odleci). Wtedy Hydra przestaje atakować gracza i zaczyna zachowywać się jak samolot widmo - jeżeli sami mamy samolot to możemy za nią podążać.