FANDOM

Samolot Towarowy – pojazd latający, który występuje w Grand Theft Auto V.

Opis Edytuj

Samolot Towarowy jest wzorowany na rosyjskim samolocie transportowym An-124 Rusłan z silnikami podobnymi do tych z Boeinga B-52. Jest największym samolotem w grze i zarazem w całej serii, ze znacznie dłuższym kadłubem i skrzydłami w porównaniu do Odrzutowca. Co ciekawe, tylna część podwozia składa się z ośmiu par kół z obu stron (razem 16), podobnie jak w prawdziwych samolotach transportowych.

Ze wszystkich samolotów w grze Samolot Towarowy ma najbardziej szczegółowy luk bagażowy, do którego można dostać się poprzez tylną klapę lub nos samolotu, który może zostać uniesiony do góry (nigdy nie zostało to wykorzystane podczas fabuły głównej). Łatwo można go eksplorować w misji Niewielka turbulencja. Ładownia ma na podłodze zielone platformy, które pozwalają na transport pojazdów lądowych. Z przodu znajdują się dwie pary bocznych drzwi. Dostęp do kokpitu umożliwia drabina na końcu ładowni. W kokpicie znajdują się dwa komputery, szafka z oznaczeniem First Aid (z ang. Pierwsza Pomoc) oraz dwie (niedostępne dla gracza) gaśnice. Ładownia dostępna jest również poza misją. Tylną klapę samolotu można otworzyć tylko za pomocą modyfikacji, to samo dotyczy nosa samolotu. W ładowni można umieścić praktycznie wszystko, ponieważ jest ona największą przestrzenią wbudowaną w pojazd w grze. Samolot z tej racji zdobył ogromną popularność wśród graczy GTA Online (samolot oczywiście został zespawnowany przez moderów), ponieważ mógł transportować innych graczy i ich pojazdy oraz mógł służyć podczas wykonywania wielu spektakularnych stuntów.

W misjach Samolot Towarowy występuje w kolorze niebiesko-białym. (Co oznacza, że jest on używany przez Merryweather Security). Modyfikacja gry w celu zdobycia samolotu pozwala na wybór Samolotu Towarowego w różnych kolorach.

Samolotu Towarowego nie da się zdobyć podczas normalnej rozgrywki. Zdobycie go umożliwia modyfikacja gry bądź edycja plików zapisu gry.

Osiągi Edytuj

Ze względu na dużą masę i ogromne rozmiary, Samolot Towarowy jest wolny, a duża rozpiętość skrzydeł sprawia, że trudno jest nim manewrować. Jest jednak jednym z najstabilniejszych pojazdów latających w grze, nawet gdy gracz ma niski poziom pilotażu. Samolot wymaga jednak rozpędu na wielkim obszarze, aby wystartować i wznieść się w powietrze, a duże rozmiary czynią lądowanie ogromnym wyzwaniem również dla doświadczonych graczy.

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwszy samolot w serii wzorowany na modelu ukraińskim.
  • Samolot Towarowy jest prawdopodobnie następcą Andromady z Grand Theft Auto: San Andreas. Oba samoloty nie są normalnie udostępnione dla gracza.
  • Lotnisko Sandy Shores, Hangar Polowy McKenziego i lotnisko w Forcie Zancudo są za małe, by Samolot Towarowy mógł na nich wylądować. Jedynym lotniskiem, które jest wystarczająco duże, by Samolot Towarowy mógł na nim wylądować, jest Lotnisko Los Santos.
  • Zazwyczaj Samolot Towarowy zdobyty edycją plików zapisu gry pojawia się z niewidzialną tylną częścią kadłuba. Błąd tekstury można zobaczyć na tym filmie.
  • Numer seryjny Samolotu Towarowego to RF-LS1930. RF jest odniesieniem do Russian Federation (pol. Federacja Rosyjska), a LS do Los Santos.