FANDOM

Reni Wassulmaier – postać występująca w Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Reni jest transseksualistą niemieckiego pochodzenia oraz reżyserem. W 1984 roku był po trzech operacjach zmiany płci, od czasu do czasu brał narkotyki, produkował również jeden thriller w Vice City. Kiedy go poznajemy jest mężczyzną, jednak mówi o sobie jak o kobiecie, np. we fragmencie misji So Long Schlong.

W misji Accidens Will Happen mówi, że jest uniwersalny. Jego imię również jest uniwersalne. Imię Reni w Niemczech jest przeznaczone dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Reni wygląda jak kobieta, a do misji In the Air Tonight jest mężczyzną.

Victor Vance poznaje Reni przez Lance'a Vance'a, kiedy ten robił z nim „śnieżny” interes. Wtedy też Reni brakowało jednego mężczyzny do kręcenia sceny ataku armii zombie w centrum handlowym Vice Point Mall. Potem Reni zostaje zleceniodawcą Victora i prosi go m.in o pomoc Philowi Collinsowi w ratowaniu jego koncertu oraz przy kręceniu dodatkowych scen do thrillera. Później Reni pomaga Victorowi polecając go Ricardowi Diazowi, przez co sam naraża się Diegowi Mendezowi. Wtedy dla swojego bezpieczeństwa po raz czwarty przechodzi operację zmiany płci w szpitalu w Ocean Beach i odlatuje do Niemiec z lotniska Escobar.

Po jakimś czasie powraca do Ameryki i w 1998 roku Reni jest także prowadzącą radia Flashback FM w Liberty City, gdzie mówi obszernie o własnych doświadczeniach seksualnych. Mówi również, że została prostytutką.

W Grand Theft Auto V posiada własną gwiazdę na alei gwiazd w Vinewood.

Ciekawostki Edytuj

  • Reni nosi strój podobny do tego, w jakim Michael Jackson występował w teledysku Thriller. Jest to kolejne nawiązanie do popularnych artystów lat 80.
  • Reni urodził(a) się jako kobieta. Można to stwierdzić na podstawie przebytych prze niego(nią) operacji:
    • pierwsza: z kobiety na mężczyznę
    • druga: z mężczyzny na kobietę
    • trzecia: z kobiety na mężczyznę
    • czwarta (w trakcie gry): z mężczyzny na kobietę
  • Imię Reni Wassulmaier może być nawiązaniem do Leni Riefenstahl, która także była kontrowersyjną niemiecką reżyserką.
  • Na artworku ma dłuższe włosy, pierścionek na palcu, pomalowane paznokcie i parasolkę w ręku oraz brązowe włosy.

Występowanie w misjach Edytuj

Reni Wassulmaier (VCS - art)

Artwork Reni Wassulmaier