Rekin (SA).jpg

Rekin – drapieżna ryba, którą można znaleźć pływającą po wodach miasta Vice City w Grand Theft Auto: Vice City i Los Santos w Grand Theft Auto V.

Uniwersum 3D[edytuj | edytuj kod]

W Grand Theft Auto: Vice City rekiny można znaleźć na wszystkich terenach, gdzie znajduje się głębsza woda, zarówno w samym oceanie jak i w jego odnogach (np. w odnodze nieopodal klubu Malibu). W żaden sposób nie reagują na obecność gracza ani innych postaci. Wedle książeczki Szybki start i przewodnika po Vice City, które są dołączane do pudełkowych wydań gry (przewodnik w polskim wydaniu w formie pliku PDF na płycie), to właśnie one są przyczyną śmierci gracza, gdy pojawi się w głębokiej wodzie[1][2], jednak podczas rozgrywki atak rekina nigdy nie jest w żaden sposób widoczny. Imitację tego zwierzęcia można też zobaczyć w studiu filmowym, tam nie ma oczu i otworu gębowego, a jego płetwa grzbietowa jest złamana.

W Grand Theft Auto: San Andreas możemy znaleźć pliki z modelem i teksturą rekina, aczkolwiek jego występowanie nie zostało tam potwierdzone. Jednak istnieje możliwość dodania rekina poprzez mody.

Uniwersum HD[edytuj | edytuj kod]

W Grand Theft Auto V rekin może zaatakować gracza eksplorującego głębiny Oceanu Spokojnego. Na mapie wówczas pojawia się czerwony punkt oznaczający, że ryba jest w pobliżu. Gdy odpłynie dalej, punkt znika. Ugryzienie rekina zawsze kończy się śmiercią, niezależnie od poziomu zdrowia i pancerza. Zazwyczaj pływa kilkadziesiąt metrów od linii brzegowej obszaru lądowego gry, z wyjątkiem doków, okolic miejskich plaż oraz lotniska Los Santos.

W wersji na konsole nowszej generacji (Xbox One, PS4) oraz PC, zostały dodane halucynogenne rośliny – pejotle, które umożliwiają przemianę w różne zwierzęta. Jeśli protagonista zje pejotla znajdującego się pod wodą, może przybrać formę dwóch różnych gatunków rekina; rekina młota lub żarłacza tygrysiego.

Przypisy

  1. W wodzie jest więcej rekinów, niż możesz sobie wyobrazić, więc dobrze radzimy, trzymaj się od niej z dala! – strona 7. książeczki Szybki start.
  2. Ataki rekinów zdarzają się w Vice City kilkanaście razy w roku. W wodzie jest więcej rekinów niż możesz sobie wyobrazić, więc dobrze radzimy, trzymaj się od niej z dala! – strona 10. przewodnika po Vice City, interpunkcja oryginalna.