Reefer – jacht występujący w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories, Grand Theft Auto IV i Grand Theft Auto: Chinatown Wars.

Reefer jest typowym jachtem, bardzo popularnym na wodach w grach, w których występuje. Jest bardzo wolną łodzią, w dodatku może zabrać na pokład tylko kierowcę. Nie nadaje się do pościgów policyjnych, gdyż może szybko zostać zniszczona. Oprócz tego, jest dość wytrzymałą łodzią, lecz źle się nią steruje. Może naraz występować w dwóch kolorach - jeden pokrywa część zanurzoną w wodzie, a drugi całą resztę.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto III[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: Vice City[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: San Andreas[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: Liberty City Stories[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: Vice City Stories[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto IV[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Słowo reefer jest jednym z określeń marihuany.

Wrak Reefera pod North Bridge

  • Pod North Bridge w GTA: Vice City (most biegnący z Vice Point do Downtown), można znaleźć wrak Reefera.
  • Jeśli w GTA San Andreas CJ wyskakując z wody chwyci i zawiesi się idealnie na czubku z przodu łodzi, łódź może zacząć nagle bardzo szybko płynąć do tyłu, a nawet kręcić się.
  • W GTA Chinatown Wars w misji So Near, Yet Sonar występuje specjalna wersja Reefera z dźwigiem załadunkowym.
  • W GTA Vice City Stories, Reefer osiąga większą prędkość gdy płynie na kursie wstecznym.
  • Tak jak w innych łodziach, gdy spojrzymy przez szybę nie widzimy wody oraz broni.
  • Reefer miał wystąpić też w Grand Theft Auto V.
  • Reefer wystepuje w grze Manhunt 2, innej grze autorstwa Rockstar Games. Wygląda bardzo podobnie do swojej wersji z GTA Vice City jednak kabina jest oddzielona drzwiami. Można go zobaczyć tutaj. Warto dodać, że poruszanie się pojazdami nie jest mechaniką dostępną dla gracza w Manhunt oraz Manhunt 2 za wyjątkiem niektórych cut-scenek. Wszelkie pojazdy wystepujące w owej serii znajdują się tam tylko ze względów estetycznych w większości jako statyczne obiekty.

Galeria[edytuj | edytuj kod]