FANDOM

Jednym z pobocznych zadań, wymaganych do ukończenia gry w stu procentach w Grand Theft Auto: Vice City jest obrabowanie 15 sklepów rozmieszczonych w całym mieście. Sklepy te rozmieszczone są dość równo na dwóch większych wyspach: w Vice City Beach znajdziemy 8 sklepów, a w Vice City Mainland — 7. Rabowanie sklepów możemy wielokrotnie powtarzać. Poniżej zostały przedstawione: sposób rabowania, rozmieszczenie na mapie Vice City, opis i najłatwiejszy sposób pozbycia się złej sławy.

Sposób rabowania Edytuj

Rabowanie sklepów (VC)

Przykładowe rabowanie sklepu

Aby obrabować sklep, należy wejść do niego i nie wszczynając alarmu wycelować w głowę sprzedawcy przy użyciu większości broni. Nie możemy użyć pięści, broni białej, snajperskiej oraz rzucanej i miniguna (tylko w ster. klasycznym). Jeśli mamy ustawione sterowanie standardowe, po prostu automatyczny celownik kierujemy na sprzedawcę (tak, jak na obrazku). Jeżeli jednak gramy na konsoli lub mamy ustawione sterowanie klasyczne, wchodzimy do sklepu i naciskamy klawisz/przycisk odpowiadający za celowanie. W tym przypadku pracownik podniesie ręce do góry, jednak sposób wydawania przez niego pieniędzy nie zmieni się.

Niezależnie od sterowania, sprzedawca wystraszy się i zacznie nam dawać banknoty. Przy jednym rabowaniu maksymalnie otrzymamy 4 pliki banknotów. Wartość jednego pliku wynosi $50, dwóch — $150, trzech — $400 i czterech — $1 000 (czyli 2. plik zawiera $100, 3. plik — $250, 4. plik — $600) jednak kradzież jednego pliku wystarczy, aby w statystykach pojawił się obrabowany sklep. Za zdobycie pierwszej sumy pieniędzy nie dostajemy gwiazdki, za drugą 1 gwiazdkę, za trzecią 2 gwiazdki i analogicznie za czwartą — 3 gwiazdki.

Jest także sposób, aby w ogóle nie otrzymać poziomu poszukiwań, jednak wtedy musimy zadowolić się tylko 50 dolarami. Żeby tak zrobić, musimy najpierw wycelować do sprzedawcy bronią, która może zabić jednym strzałem, np. Strzelba bojowa lub M4. Po uzyskaniu pierwszego pliku banknotów, strzelamy w głowę tak, żeby jeden pocisk zabił mężczyznę. W najgorszym przypadku otrzymamy 1. stopień poszukiwań, jeśli jakiś policjant był w pobliżu. Jeśli jednak chcemy na tym zarobić trochę więcej, musimy liczyć się z otrzymaniem większego poziomu złej sławy. Wtedy należy użyć sposobu dla poszczególnych sklepów, podanego w tabeli niżej.

Istnieje także sztuczka, pozwalająca na obrabowanie wszystkich sklepów po kolei, i to bez uzyskiwania żadnego poziomu złej sławy. Polega ona na wykorzystaniu wyłączenia poziomu poszukiwań w misjach Wymazanie oraz Gliniarnia. W misji Wymazanie, zła sława zostaje wyłączona po wejściu do willi Diaza. W misji Gliniarnia, staje się tak po przebraniu się za policjanta.

Mapa z rozmieszczeniem sklepów Edytuj

Rozmieszczenie sklepów do obrabowania na mapie Vice City

Opis poszczególnych sklepów Edytuj

Lista sklepów do obrabowania
Sklep jubilerski Family Jewels Sklep muzyczny Vinyl Countdown
Family Jewels (VC) Lokalizacja: północno-wschodnia część centrum handlowego North Point na parterze, Vice Point.

Sposób na pozbycie się glin: przebranie się (przy max. 2 gwiazdkach) lub zapis gry w kryjówce.

Vinyl Countdown (VC) Lokalizacja: zachodnia część centrum handlowego North Point na piętrze, Vice Point.

Sklep z narzędziami Tooled Up Sklep odzieżowy GASH
Tooled Up (VC) Lokalizacja: południowo-zachodnia część centrum handlowego North Point na parterze, Vice Point.

Sposób na pozbycie się glin: przebranie się (przy max. 2 gwiazdkach), zapis gry w kryjówce lub zebranie łapówki (na zewnątrz budynku).

GASH (VC - 1) Lokalizacja: południowa część centrum handlowego North Point na parterze, Vice Point.

Supermarket Corner Store Apteka Dispensary
Corner Store (VC) Lokalizacja: na północ od szpitala Shady Palms Hospital, Vice Point.

Sposób na pozbycie się glin: zebranie łapówki (przy centrum handlowym) lub zapis gry w kryjówce.

Dispensary (VC - 2) Lokalizacja: w rzędzie pawilonów, na północny-zachód od posiadłości El Swanko Casa, Vice Point.

Sposób na pozbycie się glin: wizyta w garażu Pay 'n' Spray lub zapis gry w kryjówce.

Sklep jubilerski Jewellery Store Sklep z narzędziami Bunch of Tools
Jewellery Store (VC) Lokalizacja: niedaleko pizzerii The Well Stacked Pizza Co. i mieszkania złodzieja, Vice Point.

Sposób na pozbycie się glin: zebranie łapówki (blisko pizzerii), wizyta w garażu Pay 'n' Spray lub zapis gry w kryjówce.

Bunch of Tools (VC) Lokalizacja: przy osiedlu StarView Heights, na końcu drogi prowadzącej na wyspę Starfish, Washington Beach.

Sposób na pozbycie się glin: zebranie łapówki, przebranie się (przy max. 2 gwiazdkach), zapis gry w willi (jeśli jest dostępna dla gracza).

Sklep z narzędziami Screw This Kawiarnia Delicatessen Restaurant
Screw This (VC) Lokalizacja: przy skrzyżowaniu ulic, niedaleko komisariatu policji, Mała Hawana.

Sposób na pozbycie się glin: wizyta w garażu Spray'n'go albo zapis gry w salonie samochodowym lub lodziarni (jeśli są wykupione).

Delicatessen Restaurant (VC) Lokalizacja: na rogu jednej z ulic i alei Bayshore Avenue, naprzeciwko komisariatu policji, Mała Hawana.

Sposób na pozbycie się glin: zapis gry w lodziarni (jeśli jest wykupiona, jeśli nie — wizyta w którymś garażu lakierniczym).

Kawiarenka Café Robina Pralnia Brownstone Laundromat
Cafe Robina (VC) Lokalizacja: w centrum Małej Hawany, jeśli wykonujemy misje dla Kubańczyków jest oznaczona na radarze ikoną Umberto Robina (VC - HUD).

Sposób na pozbycie się glin: przebranie się (przy max. 2 gwiazdkach), wizyta w garażu Spray'n'go albo zapis gry w salonie samochodowym lub lodziarni (jeśli są wykupione).

Brownstone Laundromat (VC) Lokalizacja: przy skrzyżowaniu ulic, blisko małego osiedla domków, układającego się na kształt prostokąta, Mała Hawana.

Sposób na pozbycie się glin: przebranie się (dres dostępny na miejscu, przy max. 2 gwiazdkach) lub zapisanie gry w drukarni (jeśli jest wykupiona).

Apteka Ryton Aide Apteka Dispensary
Ryton Aide (VC) Lokalizacja: przy alei Bayshore Avenue, blisko Pay 'n' Spraya, Małe Haiti.

Sposób na pozbycie się glin: wizyta w garażu Pay 'n' Spray (jest tuż obok).

Dispensary (VC) Lokalizacja: przy ulicy Hoarmount Avenue, blisko Rock City i pizzerii The Well Stacked Pizza Co., Downtown.

Sposób na pozbycie się glin: zapis gry w kryjówce.

Sklep jubilerski Jewellery Store
Jewellery Store (VC - 2) Lokalizacja: przy ulicy Hoarmount Avenue, blisko Market & Deli i pizzerii The Well Stacked Pizza Co., Downtown.