FANDOM

Psy – udomowione zwierzęta dodane w Grand Theft Auto V. Były też wspominane w innych częściach serii.

Uniwersum 3D Edytuj

Psy nigdy nie zostały ukazane w uniwersum 3D, ale często były wspominane przez rożne postacie.

Na stronie internetowej gazety Liberty Tree, która miała promować trzecią część serii, znajduje się informacja, że w Liberty City obowiązuje zakaz posiadania psów[1]. Mimo to szczekanie można usłyszeć w dzielnicy Wzgórza Hepburn, a w Trenton znajduje się fabryka psiej karmy. (Jej właściciel ma problemy finansowe[2], co może być spowodowane owym zakazem).

Uniwersum HD Edytuj

Psy miały pojawić się w GTA IV. Dźwięki ich szczekania są jednym z oskryptowanych hałasów w grze. Są one tylko wspominane, jak we wcześniejszych częściach gry.

Psy pojawiły się już fizycznie w grze GTA V. W grze występuje 15 ras psów, od rottweilerów po retrievery. Pojawiają się one, spacerując obok właścicieli lub przy domach, jeśli właściciel jest w pobliżu.

Jeden z dwóch nazwanych w grze psów to Chop, rottweiler Lamara. Franklin może przeprowadzać różne interakcje z nim związane – spacerować, bawić się piłką itd. Drugi pies to Dexie, suczka Kerry McIntosh.

Ballasi także mogą mieć psy, które będą atakować gracza, jeśli sprowokuje on ich właścicieli. Te zwierzęta mogą także zaatakować policjantów.

Rasy psów Edytuj

Znani właściciele Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Psy miały pojawić się w GTA San Andreas, ale ostatecznie nie zostały wprowadzone. W grze można odnaleźć kilka plików o psach.
  • W GTA IV Katt Williams podczas jednego ze swoich skeczy mówi, że nigdy nie widział psa czy kota w Liberty City.
  • W GTA V jeśli gracz zaatakuje właściciela psa, to zwierzak rzuci się na bohatera.

Przypisy

  1. http://www.rockstargames.com/libertytree/story5.html
  2. Fragment misji Cwaniak:
    Marty Chonks: Mam kłopoty z kasą, ale kto ich dzisiaj nie ma?