Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)
Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)

Protagonista GTA Onlinegłówny bohater trybu multiplayer do Grand Theft Auto V, Grand Theft Auto Online.

GTA Online[]

W GTA Online gracz sam tworzy swojego bohatera. Na początku musi wybrać jego rodziców oraz ustawić, od kogo postać ma dziedziczyć więcej cech wyglądu. W wersji na Xbox 360 i PlayStation 3 ustawia także swoich dziadków oraz decyduje, z którym z nich będzie go dzieliło większe podobieństwo.

Grając w GTA Online, na początku nasza postać przylatuje do Los Santos, co zostaje pokazane na specjalnym intro rozpoczynającym naszą karierę w tym wieloosobowym świecie przestępczym.

Wykonując różne akcje, napadając na sklepy, zabijając innych graczy, zarabiamy pieniądze na swoje utrzymanie w tym świecie oraz zdobywamy punkty reputacji (reputation points, RP) oraz punkty pracy (job points, JP), co przekłada się na to, że nasza postać po każdej akcji jest coraz bardziej rozpoznawalna w grze.

Z czasem dostajemy więcej misji, które są coraz trudniejsze i przynoszą nam większe dochody, które mogą zostać przełożone na samochody, garaże, domy czy też broń. Dzięki nim zdobywamy także coraz wyższy poziom.

Występowanie w GTA V[]

W GTA V w misji Sprawdzanie jubilera Lester wspomina protagonistę GTA Online. Może to świadczyć o tym, że Lester nadal utrzymuje z nim kontakt. W tej samej misji Lester nawet proponuje, by protagonista GTA Online brał udział w napadzie na sklep jubilerski, lecz stwierdza, że jest on zbyt nieprzewidywalny.

Rodzina[]

Do rodziny Protagonisty mogą należeć Claude (ojciec), Niko Bellic (ojciec), John Marston (ojciec; główny bohater gry Red Dead Redemption, także autorstwa Rockstar Games) i Misty (matka).

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwszy protagonista od czasów GTA III, który nie mówi, a zarazem pierwszy od czasów GTA I, który może być płci żeńskiej.
  • Jego animacje ruchu są połączeniem animacji protagonistów GTA V.
  • Niektóre kwestie w poszczególnych scenkach różnią się w zależności od płci protagonisty, biznesów jakie posiada, bądź pokoi, jakie posiada w swoich interesach.
  • Pierwotnie kolorem przełączania na Protagonistę miał być żółty. Można to wywnioskować z trailerów do GTA Online, jednak twórcy postanowili zmienić kolor na granatowy. Mimo przełączania, nigdy nie wydziela granatowej aury.
  • Mimo że Protagonista używa Lifeinvadera, gracz nie może wchodzić na tę stronę w GTA Online.
  • Protagonista ten szybciej biega i wspina się po drabinach niż protagoniści GTA V.
  • Prawie nigdy nie wyciąga on telefonu, gdy gracz z niego korzysta. Wyjątek stanowią niektóre części misji i korzystanie z aparatu.
  • W przeciwieństwie do postaci z fabuły protagonista nie może wyrzucać npc z pojazdów celując w nich bronią. Nawet gdy wyciągniemy broń to postać schowa ją i wyszarpie kierowcę z samochodu.
  • W przeciwieństwie do GTA V protagonista GTA Online nie może zostać aresztowany. Nawet przy 1 gwiazdce pościgu i schowanej broni policjanci będą do niego strzelać.
  • Gdy weźmiemy macha z bongo to czasem można usłyszeć jak protagonista kaszle.
  • Grając nim, nie możemy skoczyć „na szczupaka” (połączenie przycisków skoku i ataku).
  • W odróżnieniu od postaci z GTA V, gdy protagonista GTA Online się podpali, zamiast upaść na ziemię, będzie nieprzerwanie stał w ogniu, aż ten zostanie ugaszony lub zginie.
  • Postać płci męskiej ma ok. 183 cm wzrostu, natomiast postać płci żeńskiej ok. 179 cm.
  • Jeśli gracz, który był w zasięgu naszego wzroku, opuści sesję, jego Protagonista zacznie się zachowywać jak zwyczajny przechodzień. Jeśli zostanie zraniony, może się zdarzyć, że przy tym krzyknie, co jest jedyną sytuacją, w której słychać głos Protagonisty.
    • Tak samo jest, gdy zagramy w trybie reżyserskim.