FANDOM

Pißwasser (IV)
Pißwasser (IV - 2)

Pißwasser – fikcyjna nazwa niemieckiego piwa często reklamowanego w radiu i telewizji, w Grand Theft Auto IV i Grand Theft Auto V. Wasser w nazwie piwa, przekłada się na polski jako woda, co oznacza, że literalna nazwa piwa to sik woda; jest slangowym określeniem na tanie, rozcieńczone wodą piwo. Według strony internetowej Piswasser.com składniki piwa to: ryż, jęczmień, chmiel, błonnik i świeży mocz bawarskich dziewic. Istnieje również inne piwo tej marki nazywane Pussywasser, które ma niską zawartość alkoholu, jest nisko węglowodanowe, jest nisko kaloryczne i nie ma w ogóle smaku. Billboardy widoczne w grze rozwijają odniesienia moczu, nawet idą tak daleko, aby sugerować, że butelki nie zawierają nic oprócz moczu. Jakość piwa odzwierciedla jedno z mott: Tani niemiecki Lager na eksport.

CiekawostkiEdytuj

  • Pißwasser w GTA V wykorzystuje materiał z Red Dead Redemption.
  • W misji Pan Philips, Trevor zabija Johnny'ego, rozbijając o jego głowę butelkę piwa Pißwasser.
  • Według strony internetowej Pißwasser dzieli swoją fabrykę z innymi markami piwa i firmą produkującą środki czyszczące.