Disambig.svg Może chodziło Ci o inne postaci o tym imieniu?

Philip David Charles "Phil" Collins (ur. 30 stycznia 1951 w Londynie) – angielski piosenkarz, autor tekstów, perkusista i aktor; zdobywca Oscara i Nagrody Grammy. Phil Collins jest powszechnie znany jako wokalista i perkusista brytyjskiej grupy rocka progresywnego Genesis.

W 2006 roku odegrał swoją postać w Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Karierę zakończył oficjalnie w 2011 roku, 4 lata później powrócił z muzycznej emerytury.

Rola w GTA[edytuj | edytuj kod]

W Grand Theft Auto: Vice City Stories, przylatuje do Vice City, by dać koncert. Jest przyjacielem Reni Wassulmaier. Jego menedżerem i przyjacielem jest Barry Mickelthwaite. W czasie gry, trzykrotnie był przeprowadzony na niego zamach. Sprawcami wszystkich zamachów (strzelanie do niego, podłożenie bomby na stadionie i próba zgniecenia przez rusztowanie) byli ludzie Giorgio Forelliego, któremu jego menedżer był winien trzy miliony dolarów. Dzięki Victorowi Vance'owi mógł dać spokojnie koncert, na którym zagrał swoją piosenkę In the Air Tonight.

Poza swoim fizycznym cameo w GTA Vice City Stories, w serii można usłyszeć kilka utworów w wykonaniu Phila Collinsa w różnych stacjach radiowych:

  • Phil Collins – In the Air Tonight (Emotion 98.3 w GTA Vice City Stories)
  • Phillip Bailey & Phil Collins – Easy Lover (Flash FM w GTA Vice City Stories)
  • Genesis – Turn It on Again (Flash FM w GTA Vice City Stories)
  • Genesis – Mama (Liberty Rock Radio w GTA IV)
  • Phil Collins – I Don't Care Anymore (Los Santos Rock Radio w GTA V)

Dodatkowo w GTA Vice City Stories na Flash FM tuż przed swoją piosenką Easy Lover można usłyszeć Collinsa jak poleca radiostację.

Występowanie w misjach[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]