Pan Philips – misja w Grand Theft Auto V, czwarta dla Michaela De Santa.

Solucja Edytuj

Po udanym skoku Franklin przychodzi do Michaela, by uczcić to wydarzenie. Po chwili przychodzi Dave. Informuje Michaela o swoich podejrzeniach wobec Michaela. Ten nie przyznaje się do niczego. Dave po chwili porusza temat Trevora. Michael jest pewny, że nie żyje. Dave w przeciwieństwie do niego nie jest taki pewny. Po tym włącza on telewizor, w którym przeprowadzany jest reportaż dotyczący rabunku u jubilera.

Po chwili akcja przenosi się do Sandy Shores. Widać tam z Trevora uprawiającego seks z Ashley. Gdy Trevor słyszy o napadzie w Los Santos, niemal od razu orientuje się, że to Michael jest jego sprawcą. Trevor jest zszokowany. Po chwili przychodzi wściekły Johnny, który jest zły na Trevora za kolejny romans z jego dziewczyną. Dochodzi do kłótni, w wyniku której Trevor brutalnie zabija Johnny'ego za pomocą butelki po alkoholu.

Po przejęciu kontroli nad Trevorem wsiadamy do pickupa oraz wspólnie z Wade'em i Ronem jedziemy do Grapeseed, gdzie przebywają pozostali członkowie The Lost. Po cut-scence mamy za zadanie ścigać furgonetkę oraz dwóch motocyklistów. Staramy się uważać na ostrych zakrętach oraz zastrzelić Claya i Terry'ego. Po dotarciu do Stab City, osiedla przyczep, gdzie swoją bazę ma gang The Lost, musimy stoczyć olbrzymią bitwę z pozostałymi członkami gangu. Chowamy się za osłonami oraz wspomagamy się specjalną umiejętnością Trevora. Warto strzelać w butle z gazem, gdyż ich wybuchy zabiją wielu gangsterów naraz. Po pewnym czasie kilku członków zacznie opuszczać osiedle na swoich motocyklach. Możemy ich oszczędzić, jednak ich zabicie jest wymagane do ukończenia misji na 100%. Niezależnie od wyboru, wracamy do naszego samochodu oraz udajemy się do przyczepy Ortegi. Tam Trevor wcieli w życie swój plan zepchnięcia przyczepy do rzeki. Wciskamy pedał gazu oraz staramy się jak najszybciej zepchnąć przyczepę. Po cut-scence mamy możliwość zabicia lub oszczędzenia Ortegi. Zabijamy Ortegę i na koniec udajemy się do przyczepy Trevora.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersjach na PlayStation 4, Xbox One i PC przy ciele Johnny'ego jest znacznie więcej krwi niż w wersjach na PlayStation 3 i Xbox 360.
  • Śmierć Johnny'ego wywołała pewne kontrowersje, gdyż niektórzy uważali ją za zbyt brutalną.[potrzebne źródło]
  • Po przejęciu kontroli nad postacią Trevora możemy podejść do zwłok Johnny'ego i zobaczyć jego uszkodzony mózg.
  • Gracz może zabić Ashley opłakującą Johnny'ego. Nieważne, czy zrobi to czy nie, jakiś czas później później w Internecie pojawi się informacja o jej śmierci podczas narkotykowej orgii.
  • Po ukończeniu tej misji nie możemy grać jako Michael i Franklin. Przełączanie się między protagonistami będzie dostępne dopiero po misji Przyjaźń to magia.
  • W wersjach na PlayStation 3 i Xbox 360 w czasie tej misji możemy pewnym glitchem ożywić Johnny'ego. Aby to zrobić, musimy podejść do zwłok Johnny'ego i wylać trochę benzyny oraz podpalić strzałem w nią. Po chwili Johnny podskoczy i wstanie. Należy zachować odpowiedni dystans, inaczej znowu upadnie.
  • Scena z tej misji została ukazana w trailerze Trevora.
  • Przyczepa Ortegi po wykonaniu misji jest po jakimś czasie z powrotem na swoim miejscu. Możliwe więc, że została ona wydobyta z wody przez jego gang.
  • W japońskiej wersji gry scena seksu Trevora z Ashley Butler została pominięta.
  • Po zaliczeniu tej misji gang The Lost Brotherhood będzie wrogo nastawiony wobec Trevora. Jednak będziemy mogli pojawiać się na ich terenie pod warunkiem, że będziemy sterować innym protagonistą.
  • Przyczepa, którą spychamy do rzeki, jest specjalnym pojazdem, którego nazwa w plikach gry to PROPTRAILER.
  • Jeśli na początku pierwszej cut-scenki (przed pierwszym pojawieniem się Trevora) włączymy menu pauzy, to zobaczymy że aktualną postacią jest Trevor, mimo iż się jeszcze nie pojawił.
  • Nawet jeśli misję rozpoczniemy w nocy, w cut-scence ukazującej Trevora będzie słoneczne popołudnie. Co ciekawe, ta misja nie posiada zmiany czasu przed cut-scenką jak w przypadku misji Chop czy Wykolejeni. Po za tym w wersji beta scena z Trevorem była o zachodzie Słońca. Świadczy o tym drugi zwiastun.
  • Przy jednej z przyczep znajduje się duża butla z gazem, której wybuch spowoduje, że połowa przyczepy przy której się znajduje zostanie całkowicie zniszczona. Dodatkowo podczas, gdy butla wybucha jest spowolniona kamera. Należy jednak uważać, ponieważ podczas eksplozji możemy zostać uderzeni częściami zniszczonej przyczepy, co może się zakończyć śmiercią. Ciekawe jest to, że niezależnie czy gracz doprowadzi do wybuchu, czy nie to w misji Przyjaźń to magia przyczepa będzie zniszczona, a po obozowisku będą nadal porozrzucane jej części. Świadczy to o tym, że kanonicznie w tej misji przyczepa zostaje zniszczona przez wybuch butli z gazem.
  • W tej misji Johnny ma naszywkę „VICE PRESIDENT”, mimo że od pięciu lat był przywódcą swojego gangu.
100% • Nikt nie przeżył 100% (2) Zabij wszystkich motocyklistów.
• Strzał w głowę 100% (2) Zabij 12 przeciwników strzałami w głowę.
• Czas 100% (2) Ukończ w mniej niż 12:00.
• Uszkodzona przyczepa 100% (2) Spowoduj uszkodzenia w przyczepie Ortegi o wartości $5 000.
• Zatraceni i przeklęci 100% (2) Zabij Terry'ego i Claya podczas pościgu.

Galeria Edytuj

Misje w Grand Theft Auto V
Poprzednia: Pan Philips Następna:
Napad (V - HUD) Napad (2) (V - HUD) Robótka u jubilera Trevor Philips (V - HUD) Nerwowy Ron
Triada (V) (V - HUD) Trevor Philips Industries
Specjalne więzi