FANDOM

P-996 Lazer (stylizowane jako P-996 LAZER) – wielozadaniowy myśliwiec wojskowy występujący w Grand Theft Auto V.

OpisEdytuj

Myśliwiec ten jest następcą Hydry z Grand Theft Auto: San Andreas, jednak w przeciwieństwie do poprzednika jest stałopłatem, a nie pionowzlotem (nie posiada trybu VTOL, który pozwala na sterowanie pojazdem jak helikopter, zamiast tego P-996 Lazer steruje się jak normalny samolot). Używany jest przez wojsko w stanie San Andreas. Może pomieścić tylko pilota.

Przednia część kadłuba, skrzydła i wloty powietrza są niemal identyczne do tych z F-16 Fighting Falcon, Tylna część kadłuba wraz z podwójnymi stabilizatorami jest podobna do tych z F-35: Lightning II. Samolot posiada również subtelny jasnoszary wojskowy kamuflaż.

Pod względem uzbrojenia, P-996 jest wyposażony w dwa działka podobne do miniguna oraz samonaprowadzające pociski rakietowe, tak samo jak poprzednik; Hydra. Ogólnie, uzbrojenie jest bardzo podobne do tego z Szturmowego Buzzarda.

Wyjście z samolotu w powietrzu skutkuje wyrzuceniem gracza w górę, podobnie jak w prawdziwych myśliwcach. Mimo to, gracz nie zostaje wyrzucony razem z siedzeniem i nie otrzyma spadochronu automatycznie (pomijając to, że wcześniej został zdobyty albo misja Drapieżnik została ukończona).

Osiągi Edytuj

Będąc myśliwcem, P-996 jest bardzo szybki, z przyspieszeniem większym niż jakiegokolwiek innego samolotu w grze, ewentualnie sugerując, że jest on przeznaczony do transportu na lotniskowcach. Ma jednak mniejszą prędkość maksymalną niż Hydra czy V-65 Moltok. Oprócz tego, posiada doskonałą zwinność i zwrotność, i jest bardzo czuły w sterowaniu. Do tego, odległość startu i lądowania jest bardzo krótka (samolot może wystartować i wylądować nawet na bardzo niewielkim obszarze). Ogólnie, P-996 w rękach doświadczonego pilota jest idealnym samolotem do podróżowania po San Andreas.

Jednakże, P-996 może być złym wyborem dla niedoświadczonych graczy. Jest bardzo wrażliwy na nawet najmniejsze zmiany w pozycji lotek, co może być kłopotliwe podczas nauki w pilotowaniu samolotów i jak na myśliwiec, P-996 ma bardzo słabą wytrzymałość.

Występowanie Edytuj

Występowanie w misjachEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Od aktualizacji 1.02, rakiety P-996 Lazera posiadają bardziej realistyczne oznaczenie naprowadzonego pojazdu.
  • W grze, 996 to policyjny kryptonim oznaczający eksplozję.
  • Samolot posiada flary, jednak nie mogą być użyte przez gracza (używają ich NPC, w tym przypadku żołnierze).
  • Jeżeli w Grand Theft Auto Online staniemy za myśliwcem innej osoby, odrzut włączonego silnika może nas wyrzucić na kilka metrów (czasem doprowadzając do śmierci postaci).