FANDOM

Gwiazda (1)

Odrzutowiec – samolot pasażerski występujący w Grand Theft Auto V i Grand Theft Auto IV.

Opis Edytuj

Jest to pierwszy samolot szerokokadłubowy i dwupokładowy w uniwersum HD, który gracz może kontrolować i drugi w całej serii (pierwszym był AT-400 w Grand Theft Auto: San Andreas).

Ten sam samolot należący do FlyUS wystąpił w Grand Theft Auto IV, jednak nie można było go pilotować.

Samolot przypomina Boeinga 747-400. Jest drugim największym pojazdem latającym w grze, mniejszym tylko od Samolotu Towarowego (Antonowa An-124). W przeciwieństwie do poprzednika; AT-400, Odrzutowiec posiada różnorodne oznaczenia linii lotniczych występujących w uniwersum HD (zobacz #Galeria).

Samolot nie ma żadnych funkcjonalnych drzwi. Stojąc gdziekolwiek pod samolotem, po wciśnięciu klawisza odpowiadającego za wejście do pojazdu, gracz przeteleportuje się do środka i przejmie stery nad pojazdem. Dzieje się tak, ponieważ „drzwi” znajdują się dość wysoko nad ziemią, więc animacja wejścia do pojazdu nie byłaby łatwa do stworzenia w takich sytuacjach. Po wyjściu z samolotu, gracz przeteleportuje się bezpośrednio pod kabiną pilota z lewej strony.

Ze względu na duże rozmiary, samolotu nie można przechować w osobistym hangarze. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ na lotnisku w Los Santos jest ich dość dużo.

W Grand Theft Auto Online można go uzyskać jedynie za pomocą glitchy.

OsiągiEdytuj

Biorąc pod uwagę, że Odrzutowiec jest samolotem pasażerskim, nie jest zaskoczeniem to, że wciąż jest jednym z najszybszych samolotów w grze, mimo swojej ogromnej masy. Ma lepszą prędkość maksymalną od wszystkich samolotów napędzanych sinikami śmigłowymi (jak np. Cuban 800 i Mammatus) i jest ona podobna do prędkości maksymalnej Shamala.

Chociaż oczywistym jest, że Odrzutowiec jest trudniejszy w manewrowaniu, niż inne mniejsze pojazdy latające, jego prowadzenie jest zaskakująco dobre i nierealistyczne jak na samolot pasażerski. W porównaniu do Titana i Samolotu Towarowego, Odrzutowiec wydaje się być najlżejszym ze wszystkich trzech i może z łatwością wykonywać beczki, bądź lot na żyletkę.

Z drugiej strony, ze względu na swój rozmiar, nie jest najbardziej dogodnym samolotem jeśli chodzi o transport. Tylko na lotnisku w Los Santos samolot może bezpiecznie wylądować. Fort Zancudo jest pilnie strzeżoną bazą wojskową, Mackenzie Airfield jest zbyt małe, a Sandy Shores Airfield jest otoczone ogrodzeniami i dużymi skałami, w które gracz może uderzyć i w rezultacie zniszczyć samolot, aczkolwiek wylądowanie na nim jest możliwe.

Wraki pojazdu Edytuj

Na lądzie Edytuj

Dwa zdekonstruowane Odrzutowce ze starszymi oznaczeniami FlyUS i Air Herler znajdują się na Thomson Scrapyard.

Mała część kadłuba znajduje się na lotnisku w Los Santos podparta na kilku belkach. Podobnie, jak na prawdziwych lotniskach, jest to część samolotu służąca do szkoleń strażackich, dlatego kadłub jest sczerniały i spalony. Nie ma żadnych widocznych oznaczeń.

Na złomowisku na pustyni Grand Senora znajduje się wrak samolotu z oznaczeniem FlyUS.

Pod wodą Edytuj

Zatopiony wrak Odrzutowca należący do FlyUS znajduje się blisko brzegu Paleto Bay. Nie ma osadzonych raf koralowych na swojej powierzchni, co sugeruje, że wypadek zdarzył się dość wcześnie w fabule gry.

Inny podwodny wrak samolotu znajduje się na wschód od Port of Los Santos i na południe od Murietta Oil Field. Ten wrak nie ma rozpoznawalnych oznaczeń i przeciwieństwie do poprzedniego ma rafy koralowe osadzone na kadłubie. W środku znajdują się różne bronie, które gracz może podnieść. Przednia szyba została kilkukrotnie przestrzelona.

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Biorąc pod uwagę brak animacji wejścia do pojazdu, nierealistyczne prowadzenie i proste nazewnictwo (z ang. Jet), możliwość pilotowania pojazdu to prawdopodobnie Easter egg dodany do gry.
  • Wnętrze Odrzutowca świeci się w nocy.
  • Możemy zastrzelić pilota, jest to jednak bardzo trudne ze względu na usytuowanie kabiny pilota.
  • Jest drugim największym pojazdem w GTA V jaki można prowadzić, pierwszym jest samolot towarowy.
  • Gdy będziemy śledzić go, po tym jak wystartuje zobaczymy jak zaraz przed końcem mapy zawraca i wpada do oceanu.

Galeria Edytuj