NRG-500 – misja dodatkowa w Grand Theft Auto: San Andreas. Jest ona konieczna do ukończenia gry w 100%. Aby ją rozpocząć, należy wypełnić pasek umiejętności jazdy na motorze do 20%, lecz warto podciągnąć go przynajmniej do połowy, a nawet do 100% - misja będzie wtedy znacznie łatwiejsza.

Solucja Edytuj

Misję rozpoczynamy poprzez wejście na NRG-500 znajdujący się w Easter Basin w San Fierro. Celem jej jest zebranie checkpointów przed upływem czasu. Zaczynamy z czasem 00:10, a za każdy checkpoint otrzymamy 10 sekund (w wersji mobilnej odpowiednio 00:15 i 15 sekund). Najpierw poruszamy się po zjeździe zbierając przy tym 2 punkty. Następnie będąc na dole zbieramy wszystkie punkty, które są za ziemi lub lekko na boku. Gdy to zrobimy, powinniśmy mieć czas powyżej minuty. Jedziemy na sam koniec dołu i wybijamy się o ścianę na wprost i zbieramy najwyżej położony checkpoint. Gdy będziemy na górze jedziemy na drugą stronę (przy tablicy z samochodami do eksportu/importu) i zbieramy tam 3 punkty. Na koniec zjeżdżamy na dół i zbieramy poprzez wybicie się o ścianę pozostałe punkty. Gdy uporamy się ze wszystkimi, misja zakończy się powodzeniem i otrzymamy $1 000.

Problemy w misji Edytuj

Na wielu forach znajdziemy graczy, którzy desperacko szukają pomocy w przejściu tej misji. Poniżej znajduje się dość skomplikowany sposób, który znacząco ułatwia przejście zadania:

  • Wchodzimy w plik gry a następnie w folder „data”. Teraz szukamy pliku „handling” i otwieramy go za pomocą notatnika (prawy przycisk myszy i wcisnąć opcję otwórz za pomocą). Następnie szukamy linijki zaczynającą się od NRG-500 i pod napisem „drag” z 4,0 zamieniamy na 0,1. Na koniec zapisujemy. Po odpaleniu gry motocykl będzie miał większe przyśpieszenie dzięki czemu zebranie checkpointów będzie o wiele łatwiejsze.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji na PC i konsole stacjonarne jeśli zbierzemy checkpointa w krótkim odstępie czasu między zniknięciem zegara a informacją o niezaliczeniu misji, dostaniemy nieograniczoną ilość czasu do przejścia misji.
  • Jeśli gracz zaparkuje NRG-500 w miejscu gdzie normalnie rozpoczynamy misję i na niego ponownie wsiądzie, misja rozpocznie się, mimo iż nie jest to motor stworzony przez grę.

Przykładowe przejście misji

EN Wykonanie: GTASeriesVideos PC