Spis ogólny Misje
w
Grand Theft Auto Online
Spis alfabetyczny

Misje w GTA Online – akcje dostępne w Grand Theft Auto Online, które gracz może wykonać z innymi osobami w celu zarobienia pieniędzy oraz zdobycia punktów doświadczenia potrzebnych do osiągnięcia wyższej rangi. W przeciwieństwie do jednoosobowych gier z serii Grand Theft Auto, w GTA Online nie ma fabuły, więc kolejność wykonywania misji zależy od gracza, a kolejne zadania są odblokowywane wraz ze wzrostem rangi bohatera.

Misje Edytuj

Misje w GTA Online, to jeden z najprostszych sposobów na zarobienie pieniędzy. Misje polegają na tym, że dostajemy cel, który mamy za zadanie wykonać aby móc otrzymać za niego nagrodę. Większość misji można spokojnie rozegrać samemu, ale czasami potrzebna jest nam pomoc drugiej osoby, ponieważ albo jest to wymóg potrzebny do rozpoczęcia misji, albo misja jest skonstruowana w taki sposób, że jej samotne wykonanie jest praktycznie niemożliwe. Na wysokość płacy oraz ilość punktów doświadczenia wpływają trzy warunki:

  • poziom trudności
    • łatwy – brak mnożnika nagród
    • średni – mnożnik nagród = 1.25
    • trudny – mnożnik nagród = 1.50
  • ilość graczy
    • 1 gracz – brak premii do nagród
    • 2 graczy – 10% premii do nagród
    • 3 graczy – 20% premii do nagród
    • 4 graczy – 30% premii do nagród
  • czas (w minutach)
    • do 2 minut – 12,5% (maksymalnej płacy za czas)
    • 2-3 – 25%
    • 3-4 – 37,5%
    • 4-6 – 50%
    • 6-8 – 60%
    • 8-10 – 70%
    • 10-12 – 80%
    • 12-15 – 90%
    • 15+ – 100%

Poniżej zostali wymienieni wszyscy pracodawcy oraz misje, które zlecają graczowi.

Lamar Davis Edytuj

Gerald Edytuj

Simeon Yetarian Edytuj

Ron Jakowski Edytuj

Trevor Philips Edytuj

Lester Crest Edytuj

Martin Madrazo Edytuj

Misje przeciwko Edytuj

Misje przeciwko polegają na tym, że gracze podzieleni na kilka drużyn rywalizują, aby osiągnąć wymagany cel, jak na przykład zabicie kogoś lub ukradnięcie czegoś.

Dostępne misje przeciwko Edytuj

Tryb adwersarza Edytuj

Tryb adwersarza, który został dodany w aktualizacji Napady, to tryb, którego głównym założeniem jest podział na drużyny, w którym jedna drużyna ma osiągnąć określony cel, a przeciwnicy za wszelką cenę im w tym przeszkodzić. Aby móc być hostem w trybie adwersarza należy mieć minimum dwunastą rangę.

Dostępne misje trybu adwersarza Edytuj

Deathmatch Edytuj

Deathmatch to jeden z wielu dostępnych rodzajów akcji w Grand Theft Auto Online. Polega na tym, że każdy gracz ma za zadanie zabić jak najwięcej innych graczy. Osoba, która będzie miała na swoim koncie najwięcej zabójstw wygrywa. Istnieje jeszcze deathmatch drużynowy, którego jedyną różnicą w stosunku do zwykłego deathmatcha jest to, że gracze dzielą się na drużyny, oraz zabite postacie nie odradzają się lub mają ograniczoną liczbę żyć.

Dostępne deathmatche: Edytuj

Wyścigi Edytuj

Wyścigi, to jak sama nazwa wskazuje typ akcji, w którym każdy z graczy ma za zadanie wygrać wyścig na danym torze. W menu ustawień, host może wybrać klasę pojazdów (supersamochody, sportowe itd.), ilość okrążeń (w przypadku wyścigu standardowego) oraz zasady:

  • standardowe – gracze mogą się ze sobą zderzać, spychać z drogi itp., ale nie można używać broni
  • GTA – wszystkie ruchy są dozwolone; nie dość, że obowiązują standardowe zasady, to gracze mogą korzystać z broni
  • bezkontaktowy – gracze nie mogą się ze sobą zderzać, spychać z drogi itp., a podjęcie takiej próby kończy się przeniknięciem przez samochód przeciwnika. Gracze nie mogą również korzystać z broni, a jedyne kolizje mogą przebiegać z udziałem elementów naturalnych (skały, drzewa), rekwizytami (rzeczy dodane przy tworzeniu wyścigu, np. kontenery) lub elementami infrastruktury miejskiej (budynki, przystanki autobusowe)

Dostępne są trzy wersje wyścigów:

  • standardowy – wyścig po okrążeniach
  • z punktu do punktu – wyścig z punktu A do punktu B
  • rajd – kierowca nie widzi punktów kontrolnych, a drugi gracz będący pilotem ma za zadanie informowanie go o nich za pomocą zestawu głośnomówiącego lub odpowiednich przycisków na kontrolerze/klawiaturze

Dostępne wyścigi Edytuj

Wyścigi kaskaderskie Edytuj

Wyścigi kaskaderskie to wyścigi, w których znajduje się więcej elementów kaskaderskich. Znajduje się tam więcej ramp i tym podobnych elementów kaskaderskich, a zwykłe drogi w San Andreas nie są wykorzystywane jako trasy tych wyścigów, gdyż te znajdują się w powietrzu w postaci specjalnych dróg i tub, w których gracze mogą się przemieszczać.

Dostępne wyścigi kaskaderskie Edytuj

  • Blazer Aqua - Impreza na plaży
  • Blazer Aqua - W tamę
  • Blazer Aqua - Z wyspy na wyspę
  • Blazer Aqua - Kanał burzowy
  • Blazer Aqua - Morskie przysmaki
  • Blazer Aqua - Zjeżdżalnia wodna
  • Voltic Rocket - Podjazd
  • Voltic Rocket - Atmosfera
  • Voltic Rocket - Trzmiel
  • Voltic Rocket - Puls
  • Voltic Rocket - Na chama
  • Voltic Rocket - Pętla
  • Voltic Rocket - Zebra II
  • Ruiner 2000 - Na przełaj
  • Ruiner 2000 - Przeklęci
  • Ruiner 2000 - Desant
  • Ruiner 2000 - Nocna przejażdżka
  • Ruiner 2000 - Przez przeszkody
  • Ruiner 2000 - Cel
  • Ruiner 2000 - Niezła tuba
  • Kaskaderski - 45°
  • Kaskaderski - Dopalacz
  • Kaskaderski - Wokół doków
  • Kaskaderski - Zjazd
  • Kaskaderski - Duże M
  • Kaskaderski - Przez kanion
  • Kaskaderski - Chiliad
  • Kaskaderski - Lot nad miastem
  • Kaskaderski - Podwójna pętla
  • Kaskaderski - Pętla w centrum
  • Kaskaderski - Pojedynek
  • Kaskaderski - Wybrzeże
  • Kaskaderski - Las
  • Kaskaderski - Starcie
  • Kaskaderski - Zielona machina
  • Kaskaderski - H200
  • Kaskaderski - Wzlot
  • Kaskaderski - W mieście
  • Kaskaderski - Wznoszenie
  • Kaskaderski - Wjazd na bank
  • Kaskaderski - W dół zbocza
  • Kaskaderski - Życie nocne
  • Kaskaderski - W górę i w dół
  • Kaskaderski - Nad mostem
  • Kaskaderski - Nad molem
  • Kaskaderski - Spadek
  • Kaskaderski - Spadek II
  • Kaskaderski - Wyścigowe kręgle
  • Kaskaderski - Rajd
  • Kaskaderski - Raton
  • Kaskaderski - Kręcioł
  • Kaskaderski - Rozjazdy
  • Kaskaderski - Fala
  • Kaskaderski - Co do centymetra
  • Kaskaderski - Rów I
  • Kaskaderski - Rów II
  • Kaskaderski - Rów III
  • Kaskaderski - Turbina
  • Kaskaderski - Vespucci
  • Kaskaderski - W dół Vinewood
  • Kaskaderski - Wspinaczka
  • Kaskaderski - Zebra

Walka o przetrwanie Edytuj

Walka o przetrwanie to tryb, w którym gracz musi przetrwać 10 fal przeciwników. Walki o przetrwanie zostają odblokowane po osiągnięciu piętnastej rangi.

Dostępne walki o przetrwanie Edytuj

Zdobywanie Edytuj

Zdobywanie to akcja, w której gracze są podzieleni na dwie drużyny i tak jak w misji zdobywanie rywalizują o zdobycie czegoś. Tym razem jednak, każda z drużyn ma swoją bazę, do której musi dostarczyć określoną ilość wskazanych przedmiotów. W niektórych misjach typu zdobywanie gracze muszą ukraść określone przedmioty z bazy przeciwników. Akcje typu zdobywanie dzielą się na:

  • Starcie – Walka z drużyną przeciwnika o jeden cel
  • GTA – Należy przejąć jak najwięcej pojazdów i dostarczyć je do swojej bazy
  • Obrona – Należy odebrać przesyłkę z bazy przeciwnika chroniąc jednocześnie swoją bazę przed przeciwnikami mającymi ten sam cel
  • Nalot – Należy zdobyć przesyłkę z terytorium przeciwnika i dostarczyć ją do swojej bazy. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie wymaganą do zwycięstwa liczbę przesyłek lub będzie miała ich więcej po upływie czasu.

Dostępne misje typu zdobywanie Edytuj

Ostatnia drużyna wygrywa Edytuj

LTS (ang. Last Team Standing) to tryb, który przypomina deathmatch drużynowy. Gracze dostają jednak dodatkowe zadania (np. chronić bazy) oraz mają jedno życie, więc po zgonie swojego bohatera, gracz musi czekać do końca rundy, aby móc grać dalej. Ponadto może być więcej niż dwie drużyny.

Dostępne akcje typu ostatnia drużyna wygrywa Edytuj

Skoki spadochronowe Edytuj

Podobnie jak w GTA V, gracz ma możliwość wzięcia udziału w jednym ze skoków spadochronowych, w których może brać udział samotnie lub rywalizować z innymi graczami. Pozycja końcowa zależy od tego ile punktów gracz zdobył w trakcie przelatywania przez punkt kontrolny (od 5 do 15 punktów). Wszystkie skoki zleca Dom Beasley.

Dostępne skoki spadochronowe Edytuj

Misje prezesa Edytuj

W aktualizacji Więcej zbrodni i finansów oprócz biur prezesa została odblokowana możliwość kupowania w dowolnym momencie luksusowych dóbr (narkotyki, dzieła sztuki, biżuteria itp.), które można magazynować w kupionym wcześniej magazynie i sprzedawać z zyskiem. Po aktualizacji Import/Eksport dodanych zostało osiem misji na pojazdy specjalne, które można aktywować za pomocą komputera w biurze prezesa. Dodana została również możliwość namierzenia w dowolnym momencie jednego z drogich i luksusowych samochodów, które można ukraść i sprzedać dealerom, salonom samochodowym lub prywatnemu kupcowi za kilkanaście tysięcy dolarów.

Dostępne misje na pojazdy specjalneEdytuj

Akcje klubu motocyklowego Edytuj

Jako prezydent klubu, gracz ma możliwość zarabiania na wytwórni m.in. wytwórni narkotyków, podrobionych pieniędzy, lub podrobionych dokumentów. Aby zacząć cokolwiek wytwarzać, gracz musi wykonać misję, w której ma za zadanie dostarczyć zasoby do wytwórni (lub kupić je za kilkanaście tysięcy dolarów, co skutkuje obniżeniem wartości sprzedawanego obiektu), a następnie odczekać jakiś czas, aby pracownicy wytworzyli np. narkotyki i je sprzedać.

Napady Edytuj

W aktualizacji Napady została dodana możliwość planowania i wykonywania napadów. Podobnie jak w Grand Theft Auto V każdy napad potrzebuje przygotowań, które pozwolą na zdobycie sprzętu lub informacji potrzebnych do jego wykonania. Jedynie Seria A dla Trevora nie jest napadem, ale również została dodana w tej aktualizacji oraz można ją rozpocząć za pośrednictwem tablicy do napadów w apartamencie protagonisty.

Dostępne napady i przygotowania Edytuj

Dołączanie do akcji Edytuj

Obecnie istnieją trzy sposoby dołączenia do akcji:

  • Za pośrednictwem mapy – na mapie jest porozrzucanych wiele akcji. Wystarczy najechać kursorem na znacznik i nacisnąć przycisk rozegraj akcję lub udać się w miejsce, gdzie znacznik się znajduje i wejść w niego
  • Za pośrednictwem telefonu protagonisty – od czasu do czasu, gracz może otrzymać zaproszenie do danej aktywności od pracodawców (np. Lester lub Martin Madrazo) lub innego gracza. Wystarczy zaakceptować jedno z zaproszeń w aplikacji Lista akcji. Można również skorzystać z aplikacji Szybka akcja i wybrać interesujący rodzaj akcji, a gra dołączy gracza do jednej z rozpoczynających się akcji tego typu, lub zadzwonić do któregoś z pracodawców i poprosić o pracę.
  • Za pośrednictwem menu pauzy – w zakładce Online w menu pauzy, można wybrać opcję akcje, a następnie szybka akcja lub rozegraj akcję. W tej pierwszej opcji gra dołączy gracza do losowej akcji, a w tej drugiej gracz będzie mógł sobie sam wybrać akcję, która go interesuje.

Ciekawostki Edytuj

  • Na deathmatch można również w ramach odwetu wyzwać innego gracza, który przed chwilą zabił protagonistę.
  • Misje sprzedaży dóbr z magazynu prezesa, lub sprzedaży np. narkotyków z wytwórni prezydenta klubu motocyklowego może wymagać kilku graczy do pomocy, jednak mimo to zawsze można zignorować ostrzeżenie i rozpocząć misję w samotności.