FANDOM

Mendez Cartel – gang występujący w Grand Theft Auto: Vice City Stories. Był to bardzo potężny kartel narkotykowy działający w Vice City na początku lat 80. do roku 1984. Bracia Mendezowie mieszkają w swojej rezydencji na Wyspie Prawn, która jest ostatecznie przejęta przez Niedoszłych Gangsterów.

Bracia Mendez podejrzewają, że Victor i Lance ukradli ich narkotyki, więc wzywają ich do siebie. Przed tym próbują odbić biznesy Victore'a i Lance'a. Podczas pobytu braci Vance w Willi braci Mendez kłamią, mówiąc, że to Jerry Martinez ukradł ich narkotyki. Bracia Mendez żądali dowodów, więc Victor zrobił zdjęcie twarzy Martineza gdy ten rozmawiał z agentem DEA.

Po tym, jak Victor wykonał kilka przysług dla Mendezów, zaczął zadawać się z Ricardo Diazem, za sprawą Reni Wassulmaier. Kiedy bracia Vance po raz kolejny przyjeżdżają do braci Mendez, ci ogłuszają ich i wywożą do składu paliwa. Bracia Vance uciekają stamtąd.

Po wielu nieudanych próbach Armando Mendez porywa Louise Cassidy-Williams. Victor przedzierając się do środka rezydencji w końcu staje twarzą w twarz z Armandem Mendezem. Gdy Victor wbiega na górę do Louise, ona umiera. Diego Mendez ucieka do siedziby kartelu Mendezów w Downtown. Victor z pomocą brata Louise, Phila Cassidy'ego, kradnie Huntera z bazy wojskowej. Victor używa Huntera aby zniszczyć Diego, który ukrył się w siedzibie Kartelu. Hunter zostaje zniszczony, ale Victorowi udaję się przeżyć. Victor Vance zmuszony przeszukać cały budynek w poszukiwaniu Diego Mendeza w końcu go znajduje. Na dachu oprócz Diego Mendeza znajduje się również Jerry Martinez. W pojedynku jeden na dwóch w tej strzelaninie wygrywa Victor Vance. Ostatecznie, po śmierci Diego Mendeza, kartel przestał istnieć.

Członkowie Mendez Cartel są ubrani w garnitury z jasnymi koszulkami pod spodem. Mają również charakterystyczne wąsy lub kucyki. Wiele wskazuje na to, iż był to jeden z najpotężniejszych gangów w Vice City. Członkowie Mendez Cartel ubierają się jak mafia z lat 80.