FANDOM

Ludendorff – miasteczko znajdujące się w stanie North Yankton, pojawiające się w Grand Theft Auto V. Jest prawdopodobnie bazowane na wschodnim terenie Fargo, największego miasta w Dakocie Północnej. Nazwa Ludendorff może być też nawiązaniem do nazwy miasta Bismarck.

Opis Edytuj

Ludendorff powstało w 1945 roku, a zarówno w 2004 jak i w 2013 roku wciąż ma budynki w starym stylu. Podczas całej gry Ludendorff pojawia się dwukrotnie. Po raz pierwszy pojawia się podczas misji Prolog, której akcja toczy się w 2004 roku. Później pojawia się podczas misji Koniec wojennej ścieżki, której akcja toczy się w 2013 roku. Podczas obu wystąpień gracz ma ograniczony dostęp do tego miejsca i nie może się wydostać poza jego granice. Przyczyną tego jest fakt, iż to miasto jest ze wszystkich stron otoczone wodą. W mieście działa również lokalna gazeta Ludendorff Weekly.

Miejsca Edytuj

  • Kino
  • Kościół z cmentarzem
  • Placówka bankowa Bobcat Security
  • Rezydencja

Zdarzenia z gry Edytuj

W 2004 roku Bradley Snider, Michael Townley i Trevor Philips okradają bank w Ludendorffie. Policja interweniuje, przez co cała trójka ucieka swoim SUV-em wraz z kierowcą. Podczas pościgu ginie kierowca, a po pościgu pojazd całej trójki zostaje zniszczony przez pociąg, więc trzej mężczyźni zaczynają uciekać na pieszo. Snajper ukrywający się za jednym z domów ostrzeliwuje ze snajperki Brada, a następnie Michaela, unieruchamiając ich. Trevor początkowo broni rannych przyjaciół przed policją, lecz potem ucieka, zostawiając ich. Brad umiera w wyniku postrzału i zostaje pochowany jako Michael Townley. Tymczasem prawdziwy Michael obserwuje pogrzeb z ukrycia.

Między 2004 a 2013 rokiem Trevor, Michael i jego rodzina wyprowadzają się z North Yankton do Los Santos w stanie San Andreas. W 2013 roku, po dość długim czasie Trevor leci z powrotem do Ludendorffu, by odkryć, kto został pochowany pod nazwiskiem Michael Townley, zaś Michael goni go, by go powstrzymać, co mu się nie udaje.

Znani mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W GTA V w tym mieście nie można słuchać żadnych stacji radiowych.
  • Ludendorff jest często wspominany podczas spotkań Michaela z Trevorem lub Amandą. Wspominają wtedy chwile jakie przydarzyły im się przed 2004 rokiem.
  • Pod jednym z mostów znajduje się zamrożone ciało kosmity.
  • Przy wjeździe do miasta znajduje się ogromny posąg bobra (z napisem "twoja stara ma większego bobra niż ten").
  • Miasto ma swoją stronę na Lifeinvaderze, a obserwuje ją m.in. Trevor Philips.
  • Jeśli będąc w Ludendorff przełączymy się na protagonistę GTA Online, będzie on wtedy w tym mieście.
  • W mieście znajdują się jedynie: 3 kościoły, 3 sklepy monopolowe oraz 3 oddziały Ammu-Nation – można to wyczytać na Lifeinvader.
  • Nazwa prawdopodobnie nawiązuje do Ericha Ludendorffa, niemieckiego generała okresu pierwszej wojny światowej.