Artykuł ten został wyróżniony jako Wyróżniony artykuł w dniach
Gwiazda (1).png
Gwiazda (1).png

9 maja - 23 maja 2010

Disambig.svg Może chodziło Ci o Los Santos Vagos z uniwersum HD (GTA V)?

Los Santos Vagos – gang uliczny z Los Santos składający się z osób narodowości meksykańskiej. W czasie rozgrywki możemy ich spotkać w Los Flores, Las Colinas, East Beach oraz we Wschodnim Los Santos. Dogadują się z gangiem Ballas oraz, San Fierro Rifa występującym w San Fierro, a także z Syndykatem Loco. Vagosi walczą z gangiem z Grove Street oraz z meksykańskim gangiem Varrios Los Aztecas. Vagos to gang wzorowany na realnie istniejącym Mara Salvatrucha 13.

Stroje[edytuj | edytuj kod]

Członkowie gangu Vagos noszą długie spodnie najczęściej koloru beżowego lub czarnego. Niektórzy na górę zakładają białe podkoszulki, a inni zostawiają nagi tors pokazując dużo tatuaży. Wszyscy Vagosi noszą żółte opaski na głowie.

Gest gangu można zobaczyć tu.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Gang przez prawie całą grę jest wiodącym gangiem w Los Santos. Jak wiemy od Cesara Vialpando po misji Zielony Sabre i wyjeździe Carla do Angel Pine, Los Santos Vagos zajmują tereny Varrios Los Aztecas oraz prowadzą ciemne interesy z Big Smokiem i Ballasami. W misji Los Desperados pomagamy Varriosom odbić dzielnicę El Corona z rąk Los Santos Vagos. Na początku gry OG Loc zleca nam zabicie jednego z członków Los Santos Vagos, Freddy'ego. W między czasie Madd Dogg oddaje swój dom w ręce Vagos. Triada pomaga Carlowi go odbić. Ginie wtedy kolejny członek tego gangu, Wielki Papa.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pałac Kraku Smoke'a znajduje się na terenach Vagosów, co może świadczyć o dobrych stosunkach gangu ze Smokiem.
  • Mimo że kolorem Vagos jest żółty, ich tagi w Los Santos są koloru pomarańczowego.
  • Nazwa gangu prawdopodobnie wzięła się od prawdziwego klubu motocyklowego Vagos MC.
  • Na ulicach gang jest wrogo nastawiony do Ballasów, mimo że są sojusznikami.
  • Gdy przyjrzymy się uważnie meksykańskim gangom Los Santos Vagos i Vice City Cholos z Grand Theft Auto: Vice City Stories, możemy zauważyć, że oba gangi wyglądają dość podobnie (zdjęcia na górze i na dole).
  • W przeciwieństwie do Vagosów z GTA V – Vagos z uniwersum 3D przyjaźnią się z Ballasam,i ale tylko podczas misji, w normalnej rozgrywce, przeważnie gdy się spotkają, po krótkiej rozmowie dochodzi do strzelaniny.
  • Podczas atakowania przez nich dzielnicy GSF w przeciwieństwie do Ballasów, Vagosi nie będą atakować członków naszego gangu, chyba że ci zaatakują ich jako pierwsi.
  • Vagos na ulicach wydają się być neutralnie nastawieni do gangu z Grove Street. Nie atakują ich pojazdów, a na piechotę jeśli znajdą się pobliżu grupki GSF to ci podejdą do siebie i zaczną rozmawiać ze sobą, często po skończeniu jej dochodzi do strzelaniny.
  • Wyraz Vagos w języku hiszpańskim oznacza leniwy.
  • Podczas wojen gangów Vagosi w przeciwieństwie do Ballasów raczej nie rozdzielają się na mniejsze grupki tylko idę na gracza całą falą.