FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o misję Ryder lub inne postaci o imieniu Lance?

Ryder (SA - beta)

Ryder w wersji beta gry z również usuniętym Micro SMG

Lance Wilson, znany bardziej jako Ryder – postać występująca w Grand Theft Auto: San Andreas, jeden z najważniejszych członków Rodzin z Grove Street, zajmujący się działaniami przerzutowymi i zdobywaniem broni dla gangu, często poprzez kradzież.

Po powrocie Carla Johnsona z Liberty City początkowo pomaga mu w odzyskaniu szacunku na ulicy i przysłużenia się rodzinie, jednak jest wobec niego wciąż opryskliwy i traktuje go lekceważąco.

Po pewnym czasie Cesar Vialpando odkrywa, że Lance jest zdrajcą, gdyż współpracuje zarówno z Los Santos Vagos, jak i z Ballas. Potwierdzają to obserwacje Carla i Cesara w Whetstone. Okazuje się też, że miał swój udział w zabójstwie matki Carla, z czym Carl początkowo nie mógł się pogodzić, mając Rydera za przyjaciela. W wyniku chęci zemsty na dawnym towarzyszu, dochodzi do ich konfrontacji w klubie Pier 69 w San Fierro, gdzie ginie zarówno T-Bone Mendez, jak i on sam, gdy próbuje uciec przed CJ-em i Triadą.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W założeniach fabuły, prawdopodobnie nie miał on udziału w zabójstwie matki Carla ani nawet nie zdradził Rodzin z Grove Street na rzecz Ballas i C.R.A.S.H. Świadczą o tym:
    • Brak jakiejkolwiek wzmianki o zdradzie Rydera między CJ-em a Sweetem.
    • Ryder był oddany Grove podobnie jak Sweet. Był też idiotą więc za bardzo nie nadawał się aby brać udział w bardziej skomplikowanych planach.
    • Walczył z Ballasami m.in. podczas utrzymania Grove.
    • to Ryder stwierdza, że celem zamachu mógł być Sweet, czemu zaprzeczył Big Smoke.
    • Po jego śmierci pod jego domem, wciąż jest jego samochód.
    • Jego dom posiada kilka niewykorzystanych pomieszczeń, możliwe, że twórcy planowali je dać w późniejszych cutscenakch.
    • Tylko w The Introduction widać, że Ryder faktycznie zdradza Grove, jest to wspomniane. Jednak film został zrobiony później.
    • Być może to Cesar Vialpando wyparł Rydera z późniejszej części gry.

Prawdopodobnie twórcy nie mieli pomysłu na tę postać po misji "Zielony Sabre".

  • W misji Los Sepulcros, jeśli przed strzelaniną na cmentarzu gracz zabije któregokolwiek z członków Rodzin z Grove Street, których miał zwerbować (spowoduje to niezaliczenie misji), Sweet może krzyknąć „CJ, paliłeś faję wodną Rydera?”.
  • Mimo że zdradził swój gang to wciąż nosi jego barwy, podobnie jak Big Smoke.
  • Ryder jest uderzająco podobny do zmarłego w 1995 roku rapera Eazy'ego-E.
  • W wersji beta pojazdem używanym przez Rydera miał być Sadler, nie Picador, co widać na tym screenie.
  • Ryder był przedstawiony raz bez czapki, było to widać podczas misji Ryder w czasie napadu na pizzerię.
  • Podczas każdej misji Ryder krytykuje sposób jazdy CJ-a. Dzieje się tak nawet jeśli gracz osiągnął 100% umiejętności prowadzenia pojazdów i jeździ bezkolizyjnie.
  • Ryder był niskiego wzrostu – w misji Krak bum-bum Cesar Vialpando powiedział o nim: „Pierdolony karzeł sobie na to zasłużył, eh. Mały dupek próbował przelecieć twoją siostrę, wiedziałeś o tym?”. W misji Katalizator, gdy nie chciał, by Frank Tenpenny mówił do niego „chłopiec”, Tenpenny odpowiedział: „A jak mam do ciebie mówić? Per karzeł?”. Natomiast w misji Ryder sprzedawca pizzerii powiedział do niego: „Nikt inny nie jest taki mały. Żal mi twojego ojca.”.
    • Paradoksalnie, CJ jak i Cezar są jeszcze niżsi od Rydera, ale ani razu, nikt nie wypowiada się na temat ich wzrostu.
  • Ryder był jedyną osobą w GTA San Andreas, którą pokazano jako osobę, która zna się na pracach domowych. W filmie The Introduction prasował, a w misji Katalizator gotował.
  • Możliwe, że Sweet nawet nie wiedział o zdradzie Rydera. W misji Zielony Sabre Carl powiedział Sweetowi tylko o zdradzie Big Smoke'a, a sam Ryder zginął, gdy Sweet przebywał w więzieniu. Choć może to wynikać z tego, że prawdopodobnie twórcy nie przewidywali zdrady Rydera.
  • W misji Safari na dzielni w GTA V można dostrzec 3 postacie wyjeżdżające z zaułka na Grove Street, przypominające CJ-a, Rydera i Sweeta. Easter egg nawiązuje do misji Sweet i Kendl z : San Andreas.
  • Po ukończeniu gry mimo śmierci Rydera, jego samochód nadal będzie dostępny przy jego domu. Może jest to kolejna pozostałość po tym, że Ryder miał nie zdradzać gracza.
  • Jego Picador ma tablicę rejestracyjną SHERM.
  • W misji Okradanie Wuja Sama możemy się dowiedzieć że w szkole średniej pobił swojego nauczyciela za noszenie barw Ballas.
  • Handlował narkotykami od wieku 10 lat do chwili przystąpienia do rodzin.
  • Ryder jest jednym z trzech antagonistów, którzy nie zamierzają bezpośrednio zabić protagonisty. Pozostałymi takimi antagonistami są Miguel i Rocco Pelosi.
  • Ryder z osobowości i charakteru jest podobny do Harolda Josepha, który jest znany m.in. jako Długas.
  • Ryder jest także wielkim fanem filmów o tematyce Kung-Fu, samemu określając się jako „mnich z Szaolin”, lub po prostu „geniusz”.
  • Ryderowi podobała się siostra Carla, Kendl, jednak dziewczyna o swoich problemach z Ryderem powiedziała Cesarowi, który przekazał to Carlowi, gdy zaczął żałować, że zabił Rydera.
    • Jest też to jedyny moment w grze, kiedy CJ wspomina Rydera jako antagonistę już po jego śmierci.
  • Na jego czapce widnieje napis San Andreas.
  • Możliwe, że Ryder był hipokrtytą. W misjach wielokrotnie nazywa CJ'a mięczakiem (ang. Buster)a sądząc po misji Klub Pier 69,​​​​​​ sam był tego przykładem.
    • W wersji beta jednak, to on został zabity przez CJ'a i Cesara podczas strzelaniny a T-bone uciekł.