Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)
Grand Theft Auto Wiki (GTA Wiki)

Disambig.svg Może chodziło Ci o Lamara Davisa z Grand Theft Auto IV?

Artwork Lamara

Lamar Davis – postać występująca w Grand Theft Auto V jako deuteragonista dla Franklina i w Grand Theft Auto Online.

Opis[]

Lamar jest najlepszym przyjacielem Franklina. Został opisany przez Rockstar Games jako zabawny i szalony, w przeciwieństwie do swojego kolegi. Mieszka w Chamberlain Hills oraz angażuje się w sprawy tamtejszego gangu. Pracuje z Franklinem jako komornik, dla Simeona Yetariana - ormiańskiego dilera luksusowych samochodów.

Pierwszy raz widzimy go w misji Franklin i Lamar. Wspólnie z Franklinem, mają za zadanie odzyskać dwa samochody z Vespucci Beach.

Następnie duet dostaje zlecenie odzyskania motoru Bagger z terytorium kontrolowanego przez gang Los Santos Vagos. Po strzelaninie i odzyskaniu pojazdu, Lamar zamiast oddać go do salonu, zatrzymuje go dla siebie.

Lamar i Franklin porywają członka gangu BallasD. Jednak przez nieumyślne ujawnienie swojej tożsamości, mężczyźni są zmuszeni wypuścić porwanego.

Następnie, z więzienia wychodzi Długas, znajomy Lamara i Franklina. Wspólnie z Franklinem, planują dokonać transakcji z D, członkiem Ballas uprowadzonym przez Lamara jakiś czas wcześniej. Jednak na miejscu okazuje się to pułapką, Długas zabija D, wskutek czego trójka bohaterów zmuszona jest uciekać z budynku.

Podczas misji Lamar w opałach, Tanisha Jackson ostrzega Franklina, że Lamar jest w niebezpieczeństwie, ponieważ został zdradzony przez Długasa, który przeszedł na stronę Ballas. Z pomocą Lestera, Franklin lokalizuje miejsce pobytu Lamara przetrzymywanego przez wrogi gang Rodzin. Po dotarciu do tartaku, Franklin, a także Michael De Santa i Trevor Philips, którzy zostali poproszeni o pomoc, odbijają Lamara z rąk Ballas.

W przypadku wyboru zakończenia Trzecie wyjście, Lamar pomaga trójce protagonistów podczas strzelaniny z oddziałami FIB i Merryweather Security, w hucie we Wschodnim Los Santos.

Podczas gry jako Franklin bądź Trevor (po wykonaniu misji Safari na dzielni) możemy umówić się z nim na towarzyskie spotkanie.

Oprócz tego, Lamar występuje także w GTA Online. Na początku gracz ściga się z nim, a także zapoznaje protagonistę z wieloma osobami (m.in. z Geraldem, czy Simeonem). Tak jak w przypadku większości postaci, Lamar zleca protagoniście różne misje. Większość z nich polega głównie na dostarczeniu czegoś. Zleca on także misje związane z lowriderami, które zostały dodane w powiązanym DLC. Dzwoniąc do niego, gracz może nasłać zbira na wybranego innego gracza.

Występowanie w misjach[]

Grand Theft Auto V[]

Grand Theft Auto Online[]

  • Mall or Nothing (pracodawca)
  • Ballas to the Wall (pracodawca)
  • San Andreas Seoul (pracodawca)
  • Ticket to Elysium (pracodawca)
  • Going Down the GOH (pracodawca)
  • Caught Napping (pracodawca)
  • Lost MC RIP (pracodawca)
  • No Smoking (pracodawca)
  • Communicaty Outreach (pracodawca)
  • Slow and Low (pracodawca)
  • It's a G Thing (pracodawca)
  • Funeral Party (pracodawca)
  • Lowrider Envy (pracodawca)
  • Point and Shoot (pracodawca)
  • Desperate Times Call For... (pracodawca)
  • Peace Offerings (pracodawca)

Ciekawostki[]

  • Na Lifeinvaderze, kolega Franklina i Lamara wspomni, że widział tego drugiego w programie o najgłupszych wpadkach złodziei.
  • W wersji beta GTA V, w przypadku wybrania zakończenia C, Lamar miał stać się protagonistą, zastępując Franklina, który miał zginąć w tej misji.
  • Podczas kilku misji oraz spotkań Lamar twierdzi, że płynie w nim krew Apacza, na co Franklin zawsze odpowiada przecząco, bądź ironicznie.
  • Ma on obrączkę na palcu serdecznym, co może sugerować, że jest żonaty.
  • Lamar występuje w radiu The Lab.
  • Po wykonaniu misji Zdrowy rozsądek lub Przyszła pora gracz nie będzie mógł się spotykać z Lamarem w dzień, będzie mógł spotykać się z nim jedynie w nocy.
  • Lamar kiedyś nazywał muchy „tapty”.
  • Jego ulubione stacje radiowe to West Coast Classics i Radio Los Santos.