FANDOM

Krach (film) (V)

Plakat filmu w domu Michaela

Krach – film wyprodukowany w 2013 roku przez Solomona Richardsa i Michaela De Santę. Jego premiera miała miejsce w Teatrze Orientalnym w Centrum Vinewood.

Fabuła Edytuj

Akcja filmu toczy się w Liberty City. Film zaczyna się wykładem bogacza i maklera giełdowego Abnera Fitcha, którego wielkimi wielbicielami są dwaj przyjaciele – Dylan i Chip, ale Fitch chce wziąć pod swoje skrzydła tylko jednego z tej dwójki i wybiera Dylana, którego życie przechodzi duże zmiany. Później, główny bohater dowiaduje się, że jego mentor zamierza doprowadzić wszystkie firmy znajdujące się w obrocie publicznym do bankructwa, czym wywoła gigantyczny krach na giełdzie, a jemu samemu przyniesie to ogromne zyski. Dylan oraz Chip i szympans, którzy przysłuchiwali się wypowiedzi Abnera postanawiają powstrzymać bogacza, co rozpoczyna pościg po mieście, w którym Fitch kończy swój żywot. Po scenie pościgu Dylan i Chip spacerują po plaży, gdzie omawiają całą sytuację, a następnie dołącza do nich Miranda i szympans. Na koniec cała czwórka spotyka burmistrza Liberty City, który dziękuje bohaterom za uratowanie kapitalizmu, a w ramach nagrody włącza muzykę i wszyscy zaczynają tańczyć w tle do wyświetlających się napisów końcowych.

Twórcy Edytuj

Producenci

Reżyseria

Scenariusz

Redagowanie

Zdjęcia

Efekty wizualne

Katering

Obsada Edytuj

Specjalne podziękowania Edytuj

  • The Liberty City Office of Film
  • Theater and Broadcasting
  • SUPAVISION
  • AURALSPEX

Produkcja filmu Edytuj

Produkcja filmu była niezwykle skomplikowana dla Solomona, ponieważ początkowo Anton Beaudelaire i Milton McIlroy zrezygnowali z wzięcia udziału przy produkcji filmu, ponieważ byli bardzo niezadowoleni ze swoich płac, a Rocco Pelosi, którego praca w jednym ze studiów polegała na wymuszeniu na konkurencji odstąpienie od kontraktów z reżyserami i aktorami, co dawało korzyść jego pracodawcy, dał radę przekonać Miltona i Antona do pracy w jego studio. Ostatecznie jednak Michael De Santa porwał Antona i Miltona z rąk Rocca, dzięki czemu ponownie wzięli udział w produkcji filmu.

Gdy film został już zgrany na kliszę, Devin Weston, który chciał wykupić podupadające Richards Majestic Productions i postawić na jego miejscu wieżowiec, zlecił swojej prawniczce Molly Schultz odebranie kliszy i wywiezienie jej za granicę, aby uniemożliwić studiu uzyskanie kolejnych przychodów. Jednak ponownie zareagował Michael, który po dość długim pościgu dotarł za Molly do hangaru Devina na lotnisku międzynarodowym Los Santos, gdzie doszło do wypadku, w którym Molly została przemielona przez silnik samolotu, a Michael odzyskał kliszę. Niedługo po tych wydarzeniach odbyła się udana premiera filmu.