FANDOM

Gwiazda (1)

Koszykówka (ang. Basketball) – sport występujący w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas i Grand Theft Auto IV i Grand Theft Auto V.

Koszykówka w Grand Theft Auto Edytuj

W GTA III i GTA Vice City koszykówka ma małe znaczenie. W tych grach możemy znaleźć jedynie kilka boisk do kosza.

Sytuacja diametralnie zmieniła się w GTA San Andreas. Tutaj sami gramy w koszykówkę jako minigrę. Istnieją dwa tryby gry. Pierwszy to zwykła gra, czyli nie na czas i rzucanie do kosza z dowolnej odległości. Drugi to tryb wyzwania, musimy rzucać z wyznaczonego miejsca, rozpoczynamy z czasem 1 minuty, każdy celny rzut do dodatkowy czas. Kosze do gry możemy znaleźć w wielu miejscach, m.in. przy domach w Las Venturas czy przy domu Big Smoke'a. Tam jednak nie znajdziemy piłki. Boiska z piłkami ulokowane są we Wschodnim Los Santos (niedaleko Tiki Theater), w Playa del Seville i przy domu Sweeta na Grove Street, można też zagrać w kosza w siłowni w willi Madd Dogga. Piłki przy ww. boiskach będą pojawiać się po wykonaniu misji Znakowanie terenu (w wersji na PC) lub od początku gry (w wersji na PS2). W Los Santos występuje także jedna drużyna koszykarska — Los Santos Dribblers.

W GTA IV sport ten występuje już tylko w formie zawodowej. W Liberty City stacjonują 3 drużyny koszykarskie: Liberty City Penetrators, Liberty City Warriors oraz Liberty City Salamanders (klub żeński).

W GTA V, podobnie jak w GTA IV, sport ten występuje tylko w formie zawodowej. W Los Santos działają dwa profesjonalne kluby koszykarskie: Los Santos Panic i Los Santos Shrimps. W GTA V można znaleźć niewiele boisk do koszykówki, ale nie można na nich grać.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy