Kontakt United Liberty Paper – postać występująca w Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto V i w Grand Theft Auto Online (w aktualizacji Skok na koniec świata).

Opis[edytuj | edytuj kod]

Pierwszy raz postać spotykamy w Grand Theft Auto IV. Niko zapoznaje się z nim za pośrednictwem jego ex-dziewczyny Michelle, która dla niego pracuje. Zleca on Bellicowi kilka misji, które mają na celu unieszkodliwienie potężnej organizacji terrorystycznej. Za konstruktywną współpracę Niko dostaje możliwość skonfrontowania się ze swoim dawnym przyjacielem Darko Brevicem, który zdradził Niko i jego przyjaciół podczas wojny.

W Grand Theft Auto V spotykamy go 5 lat później, w 2013 roku. W tej grze jest wysoko postawionym pracownikiem agencji IAA. Najpierw widzimy go w misji Małpie figle, gdzie przybywa na miejsce napadu na laboratorium Humane Labs & Research. Znajduje on tam tylko Steve'a Hainesa, który powiedział mu, że złodzieje zranili go i uciekli, co było kłamstwem. Ponownie spotykamy go podczas misji Podsumowanie, kiedy ma miejsce starcie agencji FIB, IAA i ochrony Merryweather Security w Centrum Kortz. Bierze on udział w strzelaninie między organizacjami.

Występowanie w misjach[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto V

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W wersji beta GTA IV miał on inny głos[potrzebne źródło].
  • Z rozmowy telefonicznej z Niko po misji Weekend at Florian's wynika, że wiedział, iż to Darko, a nie Florian, wciągnął w pułapkę oddział Niko. Z innej rozmowy dowiadujemy się także, że walczył na wojnie i zna język serbski.
  • Nawet jeśli zabijemy go w misji Podsumowanie, to i tak pojawi się w dodatku do Skoku na koniec świata do GTA Online, którego akcja toczy się w 2017 roku. Istnieje prawdopodobieństwo, że przeżył strzelaninę, która miała miejsce w ww. misji.
  • Na ścianie w jego biurze można znaleźć dyplom, na którym widnieje imię i nazwisko Edward T. Fortune. Nie musi to jednak oznaczać, że faktycznie się tak nazywa, gdyż identyczny obiekt można znaleźć w biurze Vica Manzano w Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony.
  • Jeff Steitzer, który wcielił się w rolę kontaktu ULP w GTA Online, występuje także jako Pete Banbury w słuchowisku Nowe wyczyny Mooreheada w GTA Vice City Stories.