Katana – broń biała pochodzenia japońskiego. Występuje w Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto Advance, Grand Theft Auto: Liberty City Stories i Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Jest to jedna z najmocniejszych broni białych w serii GTA, ma siłę rażenia trochę gorszą od piły łańcuchowej, lecz ma większe pole rażenia. Nie jest tak ciężka jak piła łańcuchowa, dzięki czemu można z nią szybko biec. Za jej pomocą można zabijać ludzi poprzez obcinanie głów, bądź dźganie w tułów (umiejętny atak może zakończyć się natychmiastowym zgonem zaatakowanego).

Katana odgrywa ważną rolę w czterech misjach:

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto Advance

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W GTA: San Andreas jeżeli dobijamy lub w dalszym ciągu ranimy martwą osobę kataną i nie przerywając zmienimy na pięść lub dildo, animacja pozostanie ta sama, lecz zmieni się dźwięk.
  • Jeżeli drugi gracz w trybie dwuosobowym w GTA: San Andreas na PS2 odetnie kataną głowę pierwszego gracza (sterującego CJ-em), po zakończeniu wspólnej gry, CJ nie będzie miał głowy w normalnej rozgrywce co można zobaczyć tutaj.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Wygląd broni[edytuj | edytuj kod]

Katana (VC).png

Ikonki z HUDa[edytuj | edytuj kod]

Katana (VC - HUD).png
Katana (SA - HUD).png
Katana (A - HUD).png
Katana (LCS - HUD).png
Katana (VCS - HUD).png