FANDOM

Juliette Lewis – amerykańska aktorka i piosenkarka rockowa.

Swoją karierę aktorską rozpoczęła już w wieku 12 lat kiedy to zagrała w filmie Home Fires i serialu I Married Dora. Wystąpiła też w kilku epizodach serialu Cudowne lata (1988-93). Swoją pierwszą, większą rolę zagrała zaś w 1990 roku w filmie Za młoda by umrzeć?, jednak to film, w którym zagrała rok później przyniósł jej ogólnoświatową karierę (Przylądek strachu). Za drugoplanową rolę żeńską w tym filmie otrzymała bowiem nominację do Oscara. Występowała później w wielu innych filmach takich jak: Mężowie i żony (1992), Kalifornia (1993), Co gryzie Gilberta Grape’a (1993), Dziwne dni (1995), czy Starsky i Hutch (2004).

W międzyczasie zaczęła swoją karierę jako piosenkarka rockowa. W 2003 roku założyła zespół muzyczny Juliette and the Licks. Wraz z nim wydała trzy albumy: …Like a Bolt of Lightning (2004), You're Speaking My Language (2005) i Four on the Floor (2006). W 2009 roku wystąpiła na XV Przystanku Woodstock w Polsce oraz na festiwalu Rock for People w Czechach. W tym samym roku wydała album solowy Terra Incognita. Pod koniec roku jej zespół zawiesił działalność, lecz powrócił w 2015 roku. Rok później wydał kolejny album Future Deep.

Rola w GTA Edytuj

W Grand Theft Auto IV i dodatkach jest DJ-ką radiową pracującą w stacji radiowej Radio Broker. W tej radiostacji można usłyszeć jedną z piosenek jej grupy – Inside The Cage. Podczas przerw miedzy piosenkami krytykuje telewizję (choć lubi oglądać serial Republikańscy Strażnicy Kosmosu) i promuje postawy typowe dla hipsterów i milenialsów. Można dowiedzieć się również, że jest średniozamożna, mieszka w Broker oraz dąży do bycia człowiekiem o artystycznym usposobieniu i zrelaksowanym stylu życia.

Ciekawostki Edytuj

  • Juliette sprzedała własną krew, by kupić sobie telefon IFruit Phone.