FANDOM

Jolene Cranley-Evans – postać poboczna z Grand Theft Auto V. Została zepchnięta z Góry Gordo przez swojego męża, Jocka Cranleya, w 1978 roku. Od tamtego momentu jej duch straszy w tych okolicach. Wśród graczy jest często określana jako duch z Góry Gordo.

Historia Edytuj

Jolene urodziła się w 1956 roku w Sandy Shores. Później poślubiła Jocka Cranleya, z którym miała pełno problemów małżeńskich. Mąż chciał przenieść się do Los Santos i zostać kaskaderem. Jednak Jolene wolała zostać w Sandy Shores, pomagać swoim schorowanym rodzicom i prowadzić dobrze rozwijający się pensjonat.

Pewnego dnia ona i jej mąż szukali latarni morskiej na Górze Gordo. Jock zepchnął żonę z góry, ponieważ uniemożliwiała mu spełnienie jego marzeń. Jolene zginęła, a Jock twierdził, że jest zrozpaczony po jej śmierci. Ojciec Jolene, Jeb Evans, kazał policji przeprowadzić śledztwo. Nie odkryto, że to Jock jest winny śmierci swojej żony.

Jolene Cranley-Evans (V - 2)

Skan przedstawiający historię Jolene

O jej historii możemy się dowiedzieć ze skanu fragmentu pierwszej strony wydania gazety The Senora Beacon z 15 marca 1978, który można znaleźć na jednej z podstron serwisu whokilledleonorajohnson.com. Można się na nią dostać poprzez kliknięcie zaczerwienionego zdjęcia Góry Gordo z napisem Blood on the rocks (Krew na skałach) na stronie Główne postacie.

Duch Edytuj

Gracz może zobaczyć ducha w godzinach 23:00–0:00 na Górze Gordo z pewnej odległości, bo kiedy znajdziemy się za blisko, duch zniknie. (Można ją ewentualnie zobaczyć z bliska za pomocą karabinu snajperskiego lub aparatu w telefonie protagonisty). Kiedy się pojawia, pojawia się też pod nią napis napisany krwią Jock (nie znika on, kiedy podejdziemy), co potwierdza, że sprawcą jej śmierci jest jej mąż.

Ciekawostki Edytuj

  • W obozowisku pod górą Gordo i kilkanaście metrów od ducha na samej górze w godzinach, gdy „straszy” jej duch, słychać jej krzyki z momentu, gdy spadała ze wspomnianej góry. Słychać również różne jej szepty i paniczny strach Jolene krzyczącej „Don't do it” oraz „Please no”.
  • Jock Cranley (jej mąż) w trakcie wydarzeń z gry startuje na gubernatora San Andreas i obiecuje pozbycia się jakichkolwiek podatków.
  • W edycji rozszerzonej gry jej ducha można zobaczyć nawet z bardzo małej odległości dzięki pewnemu błędowi. Wystarczy ustawić widok pierwszoosobowy, wziąć dowolny karabin, wejść w tryb celowania i ustawić maksymalne przybliżenie. Duch powinien się pojawić. Oddalenie lub wyjście z trybu celowania sprawi, że duch ponownie zniknie.
  • Nie istnieje model ducha, jest on tylko dwuwymiarowym spiritem.