FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o inne postaci o tym imieniu?

Ivan Bytchkov – postać występująca w Grand Theft Auto IV. Członek mafii rosyjskiej, zamieszkuje w Hove Beach w Broker.

Historia Edytuj

Urodził się w roku 1966 w Związku Radzieckim. Wyemigrował do USA na początku lat 90. i osiadł w dzielnicy, zamieszkiwanej przez takich jak on emigrantów ze wschodniej Europy — Hove Beach. Dołączył do mafii rosyjskiej około roku 2000 i zaprzyjaźnił się z Vladimirem Glebovem. W roku 2000 był aresztowany za malwersacje, a w 2004 za włamanie.

W 2008 roku, wciąż był ważnym członkiem rosyjskiej mafii. Spotyka się z Vladem w jego barze, spotkanie kończy się przyjacielskim uściskiem w momencie, kiedy do baru wchodzi nowy pracownik Vlada, Niko Bellic. Niedługo później, Ivan czymś zdenerwował szefa mafii, Mikhaila Faustina, dlatego Vlad zleca mu ściągnięcie haraczu z firmy taksówkarskiej Romana Bellica, kuzyna Niko.

Wtedy Niko otrzymuje od Vlada polecenie zabicia Ivana, kiedy ten będzie „rabował” firmę. Po przybyciu Niko do dyspozytorni, Ivan zauważa go i ucieka w swoim Ruinerze. Po pościgu Ivan rozbija swój samochód przy placu budowy. Bytchkov próbuje uciec po dachach przeskakując z budynku na budynek, po czym zawisa na zniszczonej drabince nad ulicą. Niko dokonuje wyboru: zabija go lub pomaga mu wejść z powrotem na budynek.

Jeżeli Niko uratuje Ivana, wyjeżdża on do Alderney i zakłada firmę pożyczkową w Acter. Kiedy Niko się z nim spotyka, Ivan wie już o zniknięciu Vlada, nie wie jednak że to Niko go zabił. Bytchkov chwali się swoim sukcesem oraz tym, że jest zaręczony z Amerykanką. Niko pomaga mu zebrać pieniądze od kilku gangsterów i za pomoc w odparciu ich ataku Ivan nagradza go częścią zysków.

Kartoteka Edytuj

Nagłówek bazy LCPD (IV)

NAZWISKO Bytchkov
IMIĘ Ivan
WIEK 42
MIEJSCE URODZENIA Rosja[2]
POWIĄZANIA Znany współpracownik Vladimira Glebova.
REJESTR PRZEST. 2000 – Malwersacja
2004 – Włamanie: Nielegalne wejście do mieszkania w celach przestępczych
ADNOTACJE Wyemigrował do USA z Rosji na początku lat 90-tych.
Mieszkaniec Hove Beach.
Uważa się, że bierze udział w rosyjskiej organizacji przestępczej.
Podejrzewa się, że jest zaangażowany w przestępczość białych kołnierzyków.
Znajomy znanego gangstera Vladimira Glebova.

SURNAME Bytchkov
FIRST NAME Ivan
AGE 42
PLACE OF BIRTH Russia
AFFILIATIONS Known associate of Vladimir Glebov.
CRYMINAL RECORD 2000 – Embezzlement
2004 – Burglary: Illegal Entry with Criminal Intent
NOTES Immigrated to the US from Russia in early 90s.
Resident of Hove Beach.
Believed to be involved in Russian Organized Crime.
Suspected of white collar crimes.
Connections with known gangster Vladimir Glebov.

Scenariusz przypadkowego spotkania Edytuj

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Część nazwiska Ivana brzmi podobnie do angielskiego słowa bitch, oznaczającego w slangu dziwkę.
  • Ivan posiada czarno-złotego Ruinera, którym posługuje się podczas pościgu w misji Ivan the Not So Terrible.
  • W bazie danych policji po misji Ivan the Not So Terrible Ivan figuruje jako „zaginiony”, niezależnie od wyboru gracza.
  • Tak jak większość postaci występujących w grze, Ivan ma unikatowy kask, kiedy jeździ na motocyklu. Jest zielony z niebieskimi i białymi gwiazdami oraz dwoma pasami, niebieskim i białym.
  • Bytchkov pojawia się w napisach końcowych dodatku The Lost and Damned, gdzie pokazany jest, jak ucieka przed Niko po dachach. Scena kończy się w momencie, kiedy Niko ma zdecydować o jego losie.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Zależnie od wyboru gracza w misji Ivan the Not So Terrible.
  2. Tak naprawdę powinien urodzić się w ZSRR, gdyż przestało ono istnieć dopiero w 1991 roku.