FANDOM

Isiah Friedlander – postać występująca w Grand Theft Auto V. Jest osobowością medialną, buddystą, psychoterapeutą Michaela De Santy oraz fanatykiem modeli łodzi. Posiada on własną stronę internetową – Dr-friedlander.com.

Historia Edytuj

Jako student udzielał się w szpitalnym programie radiowym Debrief Encounters prowadzonym w Mount Zonah Medical Center. W 1984 roku Isiah ukończył z tytułem licencjata marketing na uniwersytecie ULSA. Następnie w 1986 roku został doktorem psychologii (na uniwersytecie, który obecnie już nie istnieje), a jego praca doktorska Self-dom Seen: Over-regard in the Under-world była wielokrotnie doceniana za ukazanie narcyzmu w grupach przestępczych działających na terenie San Andreas w latach 80-tych oraz krytykowana za nadmierne występowanie w niej myślników. W 1987 roku zaczął pracować w Los Santos jako psychoterapeuta specjalizujący się w leczeniu celebrytów z osobowościami dyssocjalnymi.

W 2013 roku doktor Friedlander był terapeutą Michaela De Santy, z którym spotykał się co tydzień. Po tym jak otrzymał propozycję poprowadzenia własnego programu w telewizji, w którym opowiadałby o zdrowiu psychicznym swoich pacjentów i wydał książkę SOCIOPATH - Inside the Mind of America's Most Deluded Criminals, Michael wpadł w furię. Protagonista miał możliwość oszczędzenia lub zabicia go.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli gracz oszczędzi Friedlandera, kilka dni później w Internecie pojawi się informacja o jego śmierci. Sugeruje to, że jego śmierć jest kanoniczna.
  • Nawet jeśli gracz go zabije, po ukończeniu głównej fabuły gry Friedlander spisuje raport psychiatryczny dotyczący gracza.
  • W kręgach uniwersyteckich był nazywany przez rówieśników łoniakiem z powodu swoich kręconych włosów.