FANDOM

Inversion Therapy – program psychologiczny polegający na przezwyciężeniu swojego strachu, reklamowany w Grand Theft Auto: San Andreas. Jego twórcą jest Darius Fontaine, który zaczął go stosować w 1978 roku. Jego terapia polega w głównej mierze na postawieniu osoby leczonej w obliczu jej strachu lub spowodowanie, że jej strach stanie się częścią jej codziennego życia.

Na jego stronie internetowej poświęconej tej terapii można znaleźć przykłady fobii, które udało mu się wyleczyć, w tym: ofidiofobię (węże), demonofobię (diabeł), zoofobię (zwierzęta), ostrakonofobię (skorupiaki), nekrofobię (śmierć), kynofobię (psy), farmakofobię (zażywanie narkotyków), ksenofobię (obcy ludzie), maniafobię (nienormalność), masturfobię (masturbacja), teratofobię (potwory), vegefobię (warzywa korzeniowe), coitafobię (uprawianie seksu), tranyfobię (transwestyci), hydrofobię (woda), gynofobię (kobiety), peladofobię (łysi ludzie), hobofobię (bezdomni), nudofobię (nagość), pteromeranofobię (latanie) i akrofobię (wysokość).

Linki zewnętrzne Edytuj