FANDOM

Huśtawka (IV)

Jedne z najpopularniejszych huśtawek znajdujące się w Broker

Huśtawka (ang. Swing Glitch) – rodzaj błędu występujący jedynie w Grand Theft Auto IV i dodatkach. Jak sugeruje nazwa jest związany z nieprawidłowym działaniem kolizji z huśtawkami znajdującymi się w Liberty City. Wjechanie w nie pojazdem powoduje bowiem wyrzucenie gracza w powietrze i zniszczenie go.

Sposób wykonania wyrzutu Edytuj

By uzyskać efekt wystrzelenia z huśtawki należy najpierw znaleźć jakiś pojazd. Najlepsze do tego są lekkie samochody o wyższym zawieszeniu (łatwiej jest nimi wjechać na huśtawkę). Można zawsze użyć do tego pojazdów cięższych takich jak autobus czy Mr. Tasty, lecz wyrzucenie w powietrze może być w tym wypadku mało efektowne lub nawet może do niego nie dojść (pojazdy mogą w takim wypadku trafić do Blue Hella). Nie zalecane jest także korzystanie z helikopterów, gdyż w większości przypadków po kontakcie z huśtawką wybuchają i tracą one śmigła. Na huśtawkę można wjechać również motocyklem (jest to dość trudne, ale możliwe), lecz tak jak w przypadku bezpośredniego kontaktu gracza z obiektem tym spowoduje to szybką śmierć od uderzenia (nawet, gdy cudem przeżyjemy wystrzelenie, po upadku rozbijemy się co spowoduje nagłą śmierć).

Po znalezieniu odpowiedniego auta należy najechać na jeden ze słupków, na których opiera się huśtawka. Do wykonania błędu najlepiej sprawuje się słupek środkowy, gdyż te znajdujące się po bokach mogą zepchnąć auto w bok a nie, tak jak oczekujemy, wystrzelić w górę. Należy unikać również wjeżdżania na słupek przodem, ponieważ może to spowodować wypadnięcie postaci przez przednią szybę. Nie zalecane jest także najeżdżanie na huśtawkę bezpośrednio silnikiem pojazdu, gdyż ten po uderzeniu może zacząć się palić czego efektem może być jego wybuch. W wyleceniu w powietrze mogą przeszkodzić nam również znajdujące się wokół huśtawki wysokie budynki, w które możemy uderzyć po wystrzeleniu.

Po tym jak uda nam się „katapultować” pojazd w powietrze zacznie się kręcić w powietrzu w kółko. Może to pomóc nam w zdobyciu osiągnięcia Rolled Over, które wymaga od nas obrócenia pojazdu pięć razy w powietrzu. Samochód zostanie również dotkliwie zniszczony i zdeformowany. Po jakimś czasie pojazd zacznie opadać na ziemię. Może wylądować nawet kilka dzielnic dalej od miejsca wyrzucenia w powietrze. Po powrocie na ziemię może być niezdatny do dalszej jazdy.

Lokalizacje huśtawek Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Grand Theft Auto V występuje podobny błąd polegający na wystrzeleniu pojazdów w powietrze, jednak zamiast huśtawek w powietrze wystrzelić się można za pomocą jednej z automatycznych bram wjazdowych ulokowanych przy apartamentach naprzeciwko Klubu golfowego Los Santos w Richman.