FANDOM

HPV1000 – motocykl policyjny występujący w Grand Theft Auto: San Andreas. Jest wzorowany na policyjnej wersji Kawasaki KZ1000. Bardzo podobny do Wayfarera. Porusza się we wszystkich trzech miastach stanu San Andreas, a także w misjach Prowincjonalny bank i Policyjne koła. Jak każdy pojazd policyjny może zostać użyty w misji stróża prawa. Jego odpowiednikiem w Grand Theft Auto: Vice City Stories jest VCPD WinterGreen.

Jest szybki i zwrotny, co przy minimalnej zdolności jazdy na motocyklu może się skończyć upadkiem. Jest dobrym wyborem do wykonania misji policyjnej, gdyż gracz może strzelać również przed siebie. Jego wielkość pozwala mu manewrować między większymi pojazdami.

HPV1000 rusza w pościg za graczem po uzyskaniu pierwszego i drugiego stopnia poszukiwań razem z innymi pojazdami policyjnymi. Warto pamiętać, że policjant poruszający się na motocyklu może i będzie strzelał do samochodu uciekającego gracza ze swojego pistoletu, co może bardzo skutecznie utrudnić ucieczkę przed policją.

Motocykl ten jest wyposażony w syrenę, jednak jeśli zostanie ona włączona przez gracza, inni uczestnicy ruchu ulicznego nie będą go traktowali jak pojazdu uprzywilejowanego (nie będą go przepuszczać; inaczej dzieje się w przypadku innych pojazdów policyjnych).