Gant Bridge – most wzniesiony nad wodami San Fierro Bay w zachodnim San Andreas. Łączy Juniper Hollow w San Fierro z Bayside w Tierra Robada.

Gant Bridge jest wzorowany na moście Golden Gate w San Francisco. Dzieli ze swoim pierwowzorem wiele elementów stylistyki, w tym swój kolor (określany w rzeczywistości jako pomarańcz międzynarodowa), obecność chodnika, oświetlenie licznymi latarniami, czy też dekoracje wieży nawiązujące do estetyki art déco. Jest określany jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych punktów widokowych w całym kraju[1]

Łącząc ze sobą obszary San Fierro oraz Tierra Robada, Gant Bridge stanowi część Autostrady San Fierro – Las Venturas. Jest jednym z dwóch głównych drogowych połączeń miasta z północną częścią stanu San Andreas, obok znajdującego się we wschodniej części miasta mostu Garvera. Rozpoczyna się w dzielnicy mieszkalnej Juniper Hollow oraz przebiega przez Battery Point, gdzie także znajdują się elementy wspierające most. Na wjeździe ze strony San Fierro znajduje się punkt poboru opłat, który w samej grze pełni funkcję wyłącznie estetyczną. Środek Gant Bridge składa się z przedzielonej pasem latarni drogi dwupasmowej, która jest otoczona chodnikiem oraz zabezpieczona ciągnącymi się na całej długości mostu barierkami. Znajdują się też na nim dwie wieże, podtrzymujące przęsła konstrukcji. Prowadzi kierowców na drogę prowadzącą przez tereny Tierra Robada do Bone County, która odbija także do miasteczka Bayside. Nad mostem w okolicach klubu Pleasure Domes prowadzone są prace remontowe, wskutek czego na moście zawieszone jest rusztowanie. Łącznie cała konstrukcja mierzy sobie długość 525 stóp[2], wznosi się na wysokość 60,3m i stanowi największy zawieszony most na świecie[3].

Jako jedna z najbardziej charakterystycznych lokacji w stanie San Andreas, Gant Bridge posiada zlokalizowane w Juniper Hill centrum dla zwiedzających, zwane Gant Bridge Visitor Center. Ze znajdującej się tam tablicy z informacjami o moście możemy dowiedzieć się, że:

  • most mierzy sobie 159,7m długości
  • wznosi się na 60,3m wysokości
  • składa się z 16 000 poligonów, w tym LOD (level of detail)
  • rysuje się na odległość 600m
  • posiada 11 tekstur
  • zajmuje 1,27 megabajtów pamięci na dysku

Skacząc z rusztowania można wykonać jeden z popisów kaskaderskich. Na szczycie pierwszej wieży od strony Tierra Robada można znaleźć spadochron.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jeden z samolotów widmo może się rozbić o ten most.
  • Na szczycie pierwszego przęsła od strony San Fierro znajduje się napis: Nie ma tutaj Easter Eggów. Idź sobie. (ang. There are no Easter Eggs up here. Go away.).
  • Gdy most jest zamknięty, gracz może wylądować helikopterem w kilku miejscach wysoko nad ziemią i chodzić po niewidzialnej teksturze.
  • Gant Bridge jest najdłuższym mostem w San Andreas i najwyższym mostem w całej serii GTA.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Informacja pochodzi z oficjalnego przewodnika po miastach San Andreas opublikowanego przez Rockstar Games: Possibly the most recognizable landmark in the country [...]
  2. Informacja pochodzi z oficjalnego przewodnika po miastach San Andreas opublikowanego przez Rockstar Games: Reaching across the San Fierro Bay, the Gant Bridge reaches lengths of 525 feet.
  3. Informacja pochodzi z oficjalnego przewodnika po miastach San Andreas opublikowanego przez Rockstar Games: [...] this structure is a true man-made wonder and is the world's largest suspension bridge.