FANDOM

Góra Gordo (V)

Góra Gordo – trzecia co do wielkości góra w Grand Theft Auto V, znajdująca się w północno-wschodniej części stanu San Andreas . Na szczycie tej góry możemy jako Michael De Santa uprawiać jogę.

Historia Edytuj

W 1978 roku Jolene Cranley-Evans i jej mąż Jock Cranley szli przez klify, patrząc na okoliczną latarnię morską. Jock chciał opuścić Blaine County, aby zrealizować swoje marzenie o zostaniu kaskaderem. Jolene wolała się tam zatrzymać, mówiąc, że musi zaopiekować się rodzicami i prowadzić ich pensjonat. W rezultacie w trakcie wędrówki Jock (prawdopodobnie) pchnął swą żonę z urwiska, a ona zmarła w wyniku obrażeń wewnętrznych spowodowanych upadkiem. Policja stwierdziła, że spadła z klifu przez przypadek, a Jock wyszedł z tej akcji bez szwanku.

Duch Jolene pojawia się na szczycie Góry Gordo w nocy, pomiędzy godziną 23:00 a 00:00. Gdy gracz się doń zbliża, duch ten znika. Na skale, nad którą się unosi, jest napisane Jock, co ma oskarżać męża o morderstwo.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo gordo oznacza gruby lub duży w języku hiszpańskim i portugalskim.
  • W nocy na zachodnim stoku góry, niedaleko Braddock Pass, można zaobserwować święcące na złoto drzewa; prawdopodobnie jest to błąd programistyczny.
  • Imieniem Gordo jest nazwany legendarny dzik w grze Red Ded Redemption, innej produkcji Rockstar Games.