FANDOM

Fort Zancudo – chroniona baza wojskowa występująca w stanie San Andreas.

Opis Edytuj

Jest to ścisły teren pod całodobową obserwacją. Znajduje się w zachodniej części stanu, tuż nad wybrzeżem. Teren jest położony na klifie co sprawia że trudno się do niego dostać. Do samej bazy prowadzą dwie drogi – jedna od zachodu, druga od wschodu. Strefa posiada baraki, hangary na odpowiedni sprzęt, laboratoria, ogromne lotnisko, oraz wieże kontroli lotów do obserwowania przestrzenie powietrznej. Sam lot nad Fortem jest ryzykiem gdyż pierwsze ostrzeżenie ze strony wojska daje nam drugi stopień poszukiwań, a drugie upomnienie czwarte zainteresowanie nami policją. Do akcji wkraczają także P-996 Lazer co po dłuższym czasie sprawia, że zostaniemy zestrzeleni. Wjazd pojazdem także nie należy do prostych, bo do akcji wkraczają Rhino, co powoduje, że bez użycia kodów przeżycie kilku minut w bazie jest prawie niemożliwe.

Pod zachodnią częścią bazy znajduje się tunel umożliwiający transport pojazdów na drodze Paleto Bay - Los Santos. Mimo iż wojsko posiada duży teren bazy nie ogranicza się tylko do niego. W okolicach drogi przechodzącej niedaleko Fortu znajduje się pomnik dla poległych żołnierzy. Także niektóre ćwiczenia odbywają się poza bazą np. loty ćwiczeniowe w okolicach Góry Chiliad. Co kilka godzin startuje Titan lecący poza granice mapy, w w wodzie w okolicach strefy znajduje się rozbity samolot.

Nazwa bazy wzięła się od rzeki przepływającej w okolicach bazy. W okolicach terenu wojskowego znajduje się oczyszczalnia ścieków Zancudo.

Pojazdy Edytuj

Bronie Edytuj

Występowanie w misjach wojska z Fortu Zancudo Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo zancudo oznacza w języku hiszpańskim komara roznoszącego malarię.
  • W misji Niewielka turbulencja żołnierze każą Trevorowi wylądować samolotem towarowym na lotnisku w Forcie Zancudo, mimo że to lotnisko jest za małe, by taki samolot mógł na nim wylądować.
  • Jedna z teorii, już obalonego mitu o Jetpacku, zakładała, że Jetpack znajduje się tutaj.
  • Do bazy bez poziomu poszukiwań można się dostać podczas misji Praktyka łowiecka.
  • Nad fortem znajduje się statek kosmiczny, który o 3:00 nad jednym z budynków rzuca zieloną poświat. Jest to kolejny easter egg.
  • Mimo, że Patriot też jest wojskowym pojazdem, to nigdy nie znajdziemy go w bazie.

Zobacz też Edytuj