FANDOM

Gwiazda (1)
Fort Staunton (LCS)

Fort Staunton przed zniszczeniem, 1998

Fort Staunton (III)

Plac budowy Staunton Plaza, 2001

Fort Staunton (LCS - mapa)

Mapa dzielnicy

Fort Staunton – dzielnica położona w północno-wschodniej części wyspy Staunton w Liberty City. Graniczy z Rockford i kampusem Liberty od zachodu oraz z Newport od południa.

W roku 1998, dzielnica była kulturalnym centrum miasta. Położone w nim były kina, restauracje, kawiarnie, muzea, teatry i budynek opery. Jednakże, plan Donalda Love'a, dotyczący zbudowania w mieście kilku wieżowców, zakładał wyburzenie dzielnicy. Zajął się tym Toni Cipriani – dokonał tego poprzez podłożenie ładunków wybuchowych w starym tunelu kolejowym, przebiegającym pod dzielnicą. Wtedy zapewne zginęła większość mieszkańców dzielnicy.

Po całym zajściu, reszta ruin została wyburzona. Firma Panlantic zaczęła (między 1998 a 2000 rokiem) budować w pustym miejscu po starych budynkach kompleks Staunton Plaza, zajmujący większość powierzchni dzielnicy. Jednak prawdopodobnie nigdy nie został on ukończony.

W 1998 roku, w czasie akcji gry Grand Theft Auto: Liberty City Stories, dzielnica była kontrolowana przez rodzinę Forelli. Po zniszczeniu dzielnicy, została ona przejęta przez Kartel Kolumbijski.

Biznesy Edytuj

1998 Edytuj

2001 Edytuj

Galeria Edytuj

1998 Edytuj

2001 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • O wysadzenie tej dzielnicy ludzie oskarżali później mafię Forellich.
  • Później, gdy dzielnica jest przebudowywana, widać, że, oprócz budowy hotelu Staunton Plaza, powstają jeszcze inne budynki (widoczne są jeszcze na placu budowy osobne szkielety konstrukcji budynków).
  • Kartel Kolumbijski opanował dzielnicę najprawdopodobniej z tego powodu, iż firma odbudowująca ten teren należy do niego.