FANDOM

Fort Baxter (VC)

Fort Baxter w GTA Vice City

Fort Baxter (także Fort Baxter Air Base) – baza wojskowa położona na małym półwyspie w zachodniej części Vice City Mainland w Vice City, graniczy z lotniskiem Escobar od południa.

Opis Edytuj

Ogółem, baza składa się z baraków, hangarów oraz budynku administracji, dokładniejszych ich rozkład znacznie różni się między obiema grami. Baza jest chroniona przez żołnierzy uzbrojonych w M4, zawsze atakujących gracza (poza małymi wyjątkami), czasem nawet jeśli przejeżdża obok bazy.

W GTA Vice City Stories, baza ta jest osobną dzielnicą miasta, zaś w GTA Vice City jest ona administracyjną częścią lotniska Escobar.

W GTA Vice City baza nie pełni żadnej roli w fabule gry. Nie toczy się tu akcja żadnej misji. Wjazd na jej teren znajduje się w jej południowej części i jest zagrodzony szlabanem, który da się przełamać jakimś pojazdem. Po obu stronach wjazdu stoją wieże obserwacyjne. Baza składa się z dwóch baraków, jednego dużego i czterech małych hangarów, trzech namiotów, dużego budynku administracyjnego (obok niego stoi trzecia wieża) oraz toru przeszkód, położonego w centralnej części bazy. Poszczególne obszary bazy są od siebie oddzielone ogrodzeniem, a cała baza otoczona jest dość wysokim murem.

Baza zaopatrzona jest w różne pojazdy wojskowe: czołgi, jeepyciężarówki wojskowe i helikoptery szturmowe. Są one trudne do zdobycia, chyba że gracz przed odwiedzeniem bazy ubierze się w mundur policji – wtedy żołnierze nie będą do niego strzelać, chyba że zaatakuje ich pierwszy.

W GTA Vice City Stories baza pełni ważną rolę w fabule gry, jako że protagonista rozpoczyna grę jako żołnierz, stacjonujący w owej bazie. Baza ma całkiem inny rozkład, niż 2 lata później. Pierwszą zmianą jest brama wjazdowa do bazy – nie da się przez nią przebić. Zamiast dwóch baraków, jest ich sześć – w jednym z nich zamieszkuje Victor Vance podczas swojego pobytu w wojsku, jeden z nich to ambulatorium, inny z kolei zamieszkiwany jest przez Jerry'ego Martineza. W bazie znajduje się także parę hangarów oraz magazyn. W bazie nie ma już trzeciej wieży obserwacyjnej ani toru przeszkód.

Jedynym niezmienionym budynkiem na terenie bazy jest budynek administracji; on jednak też przeszedł kosmetyczne zmiany, jak dodanie anteny satelitarnej na dachu. Tak jak mundur policji w GTA Vice City, tutaj nietykalność na terenie bazy zapewnia strój Army Fatigues. Żołnierze nie będą strzelać do gracza, kiedy jest w tym stroju, chyba że ten zabije ich przynajmniej trzech.

Tak jak w GTA Vice City, w GTA Vice City Stories na terenie bazy znajdują się pojazdy wojskowe – niektóre z nich, jak Rhino, są zamknięte aż do ukończenia gry (misji Last Stand).

Pojazdy Edytuj

GTA Vice City Edytuj

GTA Vice City Stories Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj