FANDOM

Feroci – czterodrzwiowy sedan występujący w Grand Theft Auto IV. Jest mieszanką dwóch pojazdów: Lexusa GS (1991-96) i Hondy Accord (1997-2002) (zawiera też elementy z Dodge'a Intrepida drugiej generacji, jak stylistyka oznaczeń z tyłu samochodu, a także fakt, że jest produkowany przez Bravado). Feroci jest napędzane silnikami V6. Występuje w całym Liberty City, ale najczęściej w Algonquin. Przyspieszenie tego pojazdu jest dobre, lecz nie zachwycające. Feroci dobrze się prowadzi i hamuje. Jest dość wytrzymały; potrafi wytrzymać wiele uderzeń przed unieruchomieniem.

Po lotnisku Francis International Airport jeżdżą przerobione wersje Ferociego, używane przez linie lotnicze FlyUS. Mają inny malunek i lampę na dachu. Feroci ma także inny wariant, używany przez Triadę.

Ciekawostki Edytuj

  • W języku włoskim słowo Feroci oznacza okrutny, srogi lub dziki. Jest to prawdopodobnie nawiązanie do nazwy Dodge'a Intrepida.
  • Pojazd nie pojawia się w Grand Theft Auto V, można jednak kupić w Los Santos Customs sportowe felgi o nazwie "Feroci RR". Pliki gry zawierają również klip dźwiękowy radia policyjnego odnoszący się do samochodu (gdzie jest niepoprawnie wymówiony "Feroki"), co może oznaczać że został on wycięty z gry.
  • Auto przypomina Forelli Exsess.
  • Wariant Triady posiada pod tylną tablicą rejestracyjną napis Feroci JDM VIP. JDM to w rozwinięciu Japanese Domestic Market (pl. Japoński rynek krajowy). Auta JDM nie są sprzedawane poza Japonią (co może wskazywać na wzorowanie auta na Toyocie Mark II). Jest to również styl tuningu japońskich aut, którego podstylem jest właśnie JDM VIP.