FANDOM

DeadDodo – samolot sterowany przez komputer, występujący w Grand Theft Auto III i Grand Theft Auto: Vice City. Jest wzorowany na Cessnie 152. Charakteryzuje się jasnoczerwonym kolorem i światłami na bokach skrzydeł, które są sporo dłuższe, niż w „normalnym” Dodo. W GTA III występuje w dwóch misjach: Kropla w oceanie i Wyrzutnia ziemia-powietrze. Prócz tych misji, samolot lata w obrębie miast Liberty City i Vice City, nie nadaje się do użytkowania, a jego tekstury nie posiadają pliku kolizyjnego, dlatego można przez niego przelecieć. W GTA: Vice City ma przyczepiony do ogona transparent z napisem Zombie Elvis Found![1]. Jeśli w tej grze zestrzelimy tę awionetkę, stanie w ogniu i eksploduje, a napis po pewnym czasie zacznie opadać na dół. Za zestrzelenie awionetki w obu grach dostajemy 4 poziom złej sławy.

Tory lotu DeadDodo Edytuj

Sytuacja Plik DAT
Tor lotu po mieście flight2.dat
Wyrzutnia ziemia-powietrze flight3.dat
Kropla w oceanie flight4.dat

W GTA Vice City, tor lotu Dodo jest regulowany przez plik train2.dat.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W GTA III i GTA Vice City śmigło DeadDodo nigdy się nie kręci, zaś w zwykłym Dodo kręci się nawet po jego zniszczeniu (tylko w GTA III i GTA LCS).
  • Kod na zniszczenie wszystkich pojazdów nie ma żadnego wpływu na ten samolot.
  • Jest możliwe podpalenie DeadDodo za pomocą miotacza ognia i koktajli Mołotowa, lecz nie przyczyni się to w żaden sposób do jego destrukcji.
  • DeadDodo nigdy nie jest pilotowany podczas gry.
  • W GTA VC jest możliwe zespawnowanie samolotu oraz wejście do niego. Niestety nie można nim sterować. Aby tego dokonać należy w piku default.ide zmienić jego kategorię pojazdów, do której należy na boat. Można to zobaczyć na tym filmie.
  • W GTA III trasa DeadDodo zaczyna się i kończy w tym samym miejscu (koło obserwatorium w Upstate), więc jest pętlą, natomiast w GTA Vice City już nie. Gdy w tej grze DeadDodo zniknie (nad stadionem w Downtown), baner będzie się zachowywał tak jak po zestrzeleniu.

Przypisy

  1. Nie w oryginalnej wersji na PlayStation 2.