FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o inne postaci o tym imieniu?

David „Dave” Norton – postać występująca w Grand Theft Auto V. Jest deuteragonistą dla Michaela.

Norton to agent FIB. W 2004 roku, brał udział w zasadzce na Michaela Townleya, Trevora Philipsa oraz Brada Snidera w North Yankton. Dave zaczaił się na przestępców z karabinem snajperskim i śmiertelnie postrzelił Brada oraz ranił Michaela. Trevor, po wymianie ognia z funkcjonariuszami policji, uciekł.

Następnie zawarł układ z Michaelem – zaoferował mu zmianę nazwiska, upozorowanie śmierci oraz czystą kartę, w zamian za „ustawienie kariery” Nortona, jako agenta, który zabił najbardziej poszukiwanego gangstera w Stanach.

Między 2004 a 2013 rokiem Dave podając się za Brada wymieniał maile z Trevorem.

W 2013 roku, Dave pracuje z agentem Stevem Hainesem. Haines zleca Michaelowi, Trevorowi oraz Franklinowi kilka zadań, które mają na celu osłabienie konkurencyjnego IAA oraz zlikwidowanie dowodów przeciwko Hainesowi.

Podczas misji Trzecie wyjście, Trevor proponuje Michaelowi zabicie Dave'a, jednak Michael się na to nie zgadza.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego adres e-mail to DaveNorton@eyefind.info.
  • Dave Norton swoim wyglądem przypomina aktora, który użyczył mu głosu.
  • W wersji beta jego imię i nazwisko brzmiało „Calvin North”.
  • Podczas przygotowań do napadu na jubilera, Lester powie, że Dave miał kiedyś żonę, która zginęła w wypadku samochodowym.