FANDOM

Daddy Yankee – portorykański raper, producent muzyczny oraz aktor. Jest uważany za pioniera muzyki raggaeton.

Karierę rozpoczął w 1992 roku występując wraz DJ-em Playero w Playero 34. Podczas przerwy pomiędzy nagraniami został postrzelony w nogę co uznał za znak i zrezygnował z wcześniejszych planów zostania profesjonalnym baseballistą. W 1995 roku wydał swój debiutancki album zatytułowany No Mercy. W 1997 roku współpracował z Nasem, wraz z którym wydał dwa albumy: El Cartel (1997) i El Cartel II (2001). Potem w 2002 roku wydał album El Cangri.com, który okazał się międzynarodowym sukcesem. Rok później po raz pierwszy współpracował z popularnym twórcą reggatonu – Lunym Tunesem – tworząc Mas Flow i Mas Flow 2.

W 2004 roku wraz z Lunym i DJ-em Nelsonem wydał album Barrio Fino (znajdowała się w nim m.in. Gasolina), za który otrzymał wiele nagród takich jak Latin Grammy Award for Best Urban Music Album, Lo Nuestro Award czy Latin Billboard Award, które sprawiły, że stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych ikon muzyki raggaeton. Dzięki temu udało mu się podpisać kontrakty z takimi firmami jak Reebok i Peps. W 2007 roku wydał swój kolejny album El Cartel: The Big Boss, który pomimo silnego związku Yankeego z raggaetonem miał brzmienia typowo hip-hopowe. Później wydał albumy takie jak Talento De Barrio (2008), Mundial (2010) czy Prestige (2012). W 2017 we współpracy z Luisem Fonsim nagrał piosenkę Despacito, która okazała się ogromnym hitem na skalę światową i której teledysk osiągnął jako pierwszy 5 miliardów wyświetleń w serwisie YouTube.

Rola w GTA Edytuj

Jest DJ-em radiowym pracującym w stacji radiowej San Juan Sounds w Grand Theft Auto IV. W radiostacji tej można usłyszeć również jedną z jego piosenek – Impact. Z radia można dowiedzieć się, że lubi Republikańskich Strażników Kosmosu i Dragon Brain. W Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City został zastąpiony przez Henry'ego Santosa.