FANDOM

DJ Premier – amerykański producent i DJ hip-hopowy. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął jako nastolatek pełniąc rolę DJ-a na uniwersytecie. Przeprowadził się później do Nowego Jorku, gdzie w 1986 założył wraz z Guru grupę muzyczną Gang Starr.

W czasie działalności zespołu wydał we współpracy z Guru albumy takie jak: Step in the Arena (1991), Hard to Earn (1994), Moment of Truth (1998), czy The Ownerz (2003). Poza tym współpracował z Jeru the Damaja, z którym wydał album The Sun Rises in the East (1994) oraz Wrath of the Math (1996). W międzyczasie stworzył również album Livin' Proof w 1995 roku wraz z duetem Group Home. W późniejszym czasie nagrał też album z Christiną Aguilerą zatytułowany Back to Basics (2003).

Rola w GTA Edytuj

W Grand Theft Auto: San Andreas, w stacji radiowej Playback FM można usłyszeć jeden z jego utworów, które na grał w duecie Gang Starr – B.Y.S.

W Grand Theft Auto IV jest on DJ-em radiowym pracującym w stacji radiowej The Classics. W niej można usłyszeć również piosenkę jego grupy Gang Starr – Who's Gonna Take the Weight?.